Akcja odbiła się głośnym echem. 22 września, czyli w Dzień Bez Samochodu, po stolicy można było poruszać się za darmo pojazdami komunikacji miejskiej. Ratusz postanowił wykorzystać to nietypowe święto i promować warszawski transport publiczny również w mediach społecznościowych. W związku z tym na Instagramie czworga influencerów pojawiły się tematyczne wpisy. W akcji miasta udział wzięli: aktorka Grażyna Wolszczak, wokalista Grzegorz Hyży, dziennikarka Barbara Pasek, a także fotomodel i aktor Jakub Kucner.
"Dziś DZIEŃ BEZ SAMOCHODU zaprzyjaźniam się więc z komunikacją miejską. Okazuje się, że to nadspodziewanie łatwe! Wpisuję na stronie @wtp_warszawa miejsce, do którego chcę dotrzeć i za chwilę wiem, skąd i o której odjeżdża mój autobus/tramwaj/metro oraz wiem, o której dotrę na miejsce. I to działa!!! Co do minuty!" - rozpoczęła swój wpis Grażyna Wolszczak, która w jego dalszej części zachwalała korzyści transportu publicznego.
"Warszawa nocą. Kto z Was lubi latać po Wwa metrem? Zdecydowanie uważam, że to jeden z najszybszych środków transportu w stolicy. Już nieraz ratował mnie w godzinach szczytu, w nieustającej gonitwie za upływającym czasem" - napisał z kolei Grzegorz Hyży.
"Kiedy mogę i mam taką możliwość staram się przerzucić na transport publiczny. Mieszkając w @miasto_warszawa mam ten przywilej, że mogę korzystać z metra. W godzinach szczytu omijam korki i zyskuje czas, szybciej docieram do celu i mogę także efektywnie wykorzystać czas spędzony w drodze np czytając scenariusz. I tak po prostu czasami to większa frajda i poczucie że jest się częścią dużego miasta" - napisał na Instagramie Jakub Kucner.
"Książka, słuchawki w uszach i obserwowanie świata przez okna sunącego tramwaju. Też to kochacie? Porzuciła samochód i sunęła po @miasto_warszawa mogąc po prostu zatrzymać się w tu i teraz. Coś zabierało ją z punktu A do punktu B, a ona w tym czasie rozmarzona wczytuję się w lekturę pod ulubione, etniczne dźwięki w słuchawkach. Chociaż w rękach trzyma ,,Biegnącą z wilkami" to wcale nie lubi biec, kocha powoli kroczyć w swoim tempie... Kto mógłby być bohaterką tej historyjki? Wybierajcie Kochani transport publiczny, chociaż raz na jakiś czas, to dobre dla środowiska, dla powietrza, którym przecież to my oddychamy i dla naszego TU I TERAZ @wtp_warszawa" - napisała Barbara Pasek.
Oczywiście, żaden z powyższych wpisów nie pojawił się na Instagramie influencerów wyłącznie z głębi ich serca i wewnętrznej potrzeby podzielenia się swoimi odczuciami z szerszym gronem. Jak pokazał Krystian Głuch, lewicowy działacz z Bielan, był to dobry biznes. W trybie dostępu do informacji publicznej zapytał on miasto o koszt tej głośnej akcji promocyjnej. Odpowiedź, którą uzyskał, zamieścił na Twitterze.
"Biuro Marketingu Miasta zawarło umowę z podmiotem zewnętrznym. W ramach tej umowy wykonawca zobowiązał się do publikacji po jednym poście na profilach czterech influencerów, w tym profilu Pani Grażyny Wolszczak. Kwota umowy za w/w cztery publikacje to 19 680,00 zł brutto" – możemy przeczytać w dołączonym do wpisu dokumencie, pod którym podpisał się Kamil Dąbrowa, wicedyrektor Biura Marketingu Miasta, były rzecznik Rafała Trzaskowskiego. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób agencja rozdzieliła tę kwotę między czwórkę influencerów.
Nie wiadomo też, czy akcja promocyjna przyniosła oczekiwany efekt. - Umowa nie została zakończona, raport z zasięgów jest częścią protokołu odbioru - podsumowała w rozmowie z TVN24 rzeczniczka ratusza Monika Beuth-Lutyk.