Miejskie Biuro Drogownictwa i Komunikacji w maju ma przedstawić raport z propozycjami zmian na Służewcu. Powstanie on głównie po analizie ankiet i wywiadów z mieszkańcami i pracownikami Wyględowa i okolic. - Opracowanie ma nam dać odpowiedź, jakie zmiany w ruchu będą najlepsze - zdradza Jacek Wojciechowicz (53 l.), wiceprezydent Warszawy.
"Super Express" dotarł do pierwszych pomysłów. Na pewno nie obejdzie się bez wprowadzenia w okolicy biurowców strefy płatnego parkowania. - Te uzgodnienia potrwają najdłużej i wymagają decyzji Rady Warszawy - mówi wiceprezydent. - Już w czerwcu chcielibyśmy wypuścić więcej autobusów, które penetrowałyby lepiej zagłębie biurowe. Wtedy też chcielibyśmy wybudować dodatkowy tor przy stacji metra Wierzbno dla tramwajów, dzięki czemu specjalna linia z dużo większą częstotliwością mogłaby dowozić pasażerów na Służewiec - dodaje Jacek Wojciechowicz.
To niejedyne działania, które zamierza przeprowadzić Ratusz. - Rozmawiamy z PKP na temat lepszego wykorzystania przystanku kolejowego na Służewcu. Dziś pasażerowie przechodzą przez tory, a można by to rozwiązać inaczej - mówi wiceprezydent i wspomina o pomyśle stworzenia wygodniejszego naziemnego przejścia.
W tym roku ruszą prace przy poszerzeniu do dwóch nitek po trzy pasy ulicy Marynarskiej (wraz z wiaduktem na Postępu) oraz wydłużaniu ulicy Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury. - Czekamy też na dokumentację dotyczącą przedłużenia ulicy Suwak do Cybernetyki - mówi Jacek Wojciechowicz. Do 2020 roku ma też powstać nowa trasa tramwajowa, która połączy Wołoską z pętlą Wilanowska.
Zobacz: Fotoradary wciąż niczyje
Polecamy: Ugryzł takówkarza w palec i ukradł telefon. Grozi mu 10 lat więzienia
Najlepsze wideo: tv.se.pl