Będzie stacja pod rondem de Gaulle'a! Miliardowe inwestycje kolejarzy w Warszawie

2019-03-28 15:06

Kolejarze szykują się do generalnego remontu dworców Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia. Planują budowę nowych przystanków m.in. w okolicy ronda de Gaulle’a i na Solcu, co oznacza rozkopanie Al. Jerozolimskich! Inwestycje potrwają do 2026 r. i pochłoną miliardy.

Przed warszawiakami uciążliwa przebudowa linii średnicowej. PKP PLK zapowiedziało wczoraj nowe terminy tej wielkiej inwestycji. Projekt zmian na torach ma być gotowy do końca roku. W 2019 rozpoczną się prace na Warszawie Zachodniej – tu perony zostaną podwyższone i zadaszone, a podziemne przejścia wydłużone.

Stacja Ochota zyska zadaszenie – przykryty ma być plac między dworcem a Towarową. Na dworcu Śródmieście po przebudowie zostaną cztery tory i dwa perony (obecnie są dwa tory i trzy perony). Ale najbardziej rewolucyjny plan zakłada budowę nowego przystanku podziemnego pod rondem de Gaulle’a i naziemnego – na Solcu, blisko Wybrzeża Kościuszkowskiego. Niestety przejścia podziemnego między tymi stacjami nie będzie.

Za to warszawiaków czeka wielkie rozkopanie Al. Jerozolimskich! Władze Warszawy są zaskoczone.

Dotychczas nie było mowy o tak dużej przebudowie. Informacja na temat konieczności zamknięcia Al. Jerozolimskich jest dla nas nowością. Chcielibyśmy ustalić zakres czasowy tej inwestycji i realnie ocenić skalę utrudnień – zwraca uwagę prezydent Rafał Trzaskowski.

Po przebudowie - po dalekobieżnej linii średnicowej będzie mogło jeździć 40 pociągów na godzinę (dziś kursuje tamtędy 14) a po dwóch torach podmiejskich – 48 pociągów (dziś 32).

Przebudowa Warszawy Zachodniej powinna zakończyć się w 2022 r. W połowie 2022 rozpoczniemy prace na dworcu Wschodnim. Wszystkie roboty zakończymy w 2026 r. – wylicza Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Dokładnego kosztorysu tych gigantycznych planów kolejarze nie podają. Szacują go jednak na „kilka miliardów złotych”.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają