- Ogłosiliśmy przetarg na studium techniczno-ekonomiczne - przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz. Co to oznacza? Nim robotnicy wbiją pierwszą łopatę na budowie, będą musieli jeszcze przeprowadzić analizę oddziaływania inwestycji na środowisko, przygotować projekt budowlany i dostać pozwolenie na budowę. - Najważniejsze jednak jest pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków unijnych, ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja - dodał rzecznik.
Jedno jest pewne, tramwajarze zdecydowali się wybudować trasę, która przedłuży tę, która dociera aktualnie w rejon elektrociepłowni na Żeraniu. Tory pobiegną nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ulicy Modlińskiej, tak aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. - Wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z najbardziej skomplikowanych zadań, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad - stwierdził Maciej Dutkiewicz.
Planowana trasa uwzględniona został w koncepcjach urbanistycznych w ramach przeprowadzonych warsztatów "Osiedla Warszawy". W opracowaniach dla terenów Polfy Tarchomin, a także obszaru Starych Świdrów, tramwaj wskazano jako podstawową formę obsługi tego obszaru przez transport publiczny. Wykonawca, który podpisze umowę będzie miał 310 dni na przygotowanie dokumentacji.