Nowy tunel pod planowaną ulica Tysiąclecia połączy Pragę Północ i Pragę Południe. Trasa przebiegała będzie pod torami dworca kolejowego Warszawa Wschodnia. Wieści o planowanej budowie tunelu pojawiły się już w grudniu 2021 roku, gdy informowaliśmy o porozumieniu zawartym między ratuszem a PKP. Sprawa była prosta – nikt się nie kwapił, żeby wyłożyć na ten cel pieniądze.
Po miesiącach przepychanek pojawiło się zielone światło. - Przedsięwzięcie jest elementem nowej koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia, która połączy Pragę-Północ z Pragą-Południe, 15 maja zakończyły się konsultacje społeczne tego projektu. Przez lata planowano tutaj budowę szerokiej arterii, która nigdy nie powstała - powiedziała rzeczniczka ratusz Monika Beuth-Lutyk.
Ile to będzie kosztowało? - Na razie nie wiemy i trudno to nawet oszacować. Najpierw musi powstać plan projektowy, wtedy będzie można mówić o konkretnych kwotach - przekazała Marlena Salwowska z Biura Informacji Prasowej stołecznego ratusza.
Światełko w tunelu
W tunelu pod stacją przewidziano: drogę, linię tramwajową, chodnik, ścieżkę dla rowerzystów. Apelowali o to m.in. prascy aktywiści. Planowane jest funkcjonalne połączenie przystanku tramwajowego ze stacją. - Koncepcja przekroju tunelu zakłada ulicę po jednym pasie w każdym kierunku - powiedziała Monika Beuth-Lutyk. Inwestycja powstanie w ramach przebudowy Warszawy Wschodniej. Po planowanej przebudowie dworzec ma być głównym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej części miasta.