Będzie tunel pod Dworcem Wschodnim. Miasto i kolejarze w końcu się dogadali

i

Autor: Panek Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0); https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Będzie tunel pod Dworcem Wschodnim. Miasto i kolejarze w końcu się dogadali

2022-05-23 12:24

Ratusz w końcu porozumiał się z PKP w sprawie długo wyczekiwanego przez mieszkańców Pragi tunelu. W ramach przebudowy Dworca Wschodniego powstanie tunel drogowy z miejscem dla pieszych i rowerzystów, który powstanie w ciągu planowanej ulicy Tysiąclecia. Projekt powstał po latach społecznych konsultacji i walki aktywistów miejskich o bezpieczne przejście dla pieszych i rowerzystów w tym miejscu. Zgodnie z zawartą umową to miasto ma zapłacić za tę część inwestycji.

Nowy tunel pod planowaną ulica Tysiąclecia połączy Pragę Północ i Pragę Południe. Trasa przebiegała będzie pod torami dworca kolejowego Warszawa Wschodnia. Wieści o planowanej budowie tunelu pojawiły się już w grudniu 2021 roku, gdy informowaliśmy o porozumieniu zawartym między ratuszem a PKP. Sprawa była prosta – nikt się nie kwapił, żeby wyłożyć na ten cel pieniądze.

Po miesiącach przepychanek pojawiło się zielone światło. - Przedsięwzięcie jest elementem nowej koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia, która połączy Pragę-Północ z Pragą-Południe, 15 maja zakończyły się konsultacje społeczne tego projektu. Przez lata planowano tutaj budowę szerokiej arterii, która nigdy nie powstała - powiedziała rzeczniczka ratusz Monika Beuth-Lutyk.

Ile to będzie kosztowało? - Na razie nie wiemy i trudno to nawet oszacować. Najpierw musi powstać plan projektowy, wtedy będzie można mówić o konkretnych kwotach - przekazała Marlena Salwowska z Biura Informacji Prasowej stołecznego ratusza.

Nowa stacja PKP Warszawa-Targówek

Światełko w tunelu

W tunelu pod stacją przewidziano: drogę, linię tramwajową, chodnik, ścieżkę dla rowerzystów. Apelowali o to m.in. prascy aktywiści. Planowane jest funkcjonalne połączenie przystanku tramwajowego ze stacją. - Koncepcja przekroju tunelu zakłada ulicę po jednym pasie w każdym kierunku - powiedziała Monika Beuth-Lutyk. Inwestycja powstanie w ramach przebudowy Warszawy Wschodniej. Po planowanej przebudowie dworzec ma być głównym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej części miasta.

Sonda
Lubisz podróżować pociągiem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki