Beton w PKP udało się skruszyć. Będzie pilny remont peronów w Górze Kalwarii i Czachówku

i

Autor: Marek Kudelski / Super Express Beton w PKP udało się skruszyć. Będzie pilny remont peronów w Górze Kalwarii i Czachówku

Jest decyzja

Beton w PKP udało się skruszyć. Będzie pilny remont peronów w Górze Kalwarii i Czachówku

2022-08-10 7:59

Kolejarze nie usuną bezpośredniego połączenia z Góry Kalwarii i Czachówka Wschodniego do Warszawy. Od grudnia mieszkańcy mieli się przesiadać na stacji w Czachówku Południowym. Bo perony kilka kilometrów dalej okazały się za niskie dla nowych pociągów FLIRT kupionych przez Koleje Mazowieckie. Po pilnym spotkaniu wreszcie zapadła decyzja, która ucieszy mieszkańców.

Góra Kalwaria: Złe perony przyczyną kłopotów

Szyny były złe? To już było! Teraz złe okazały się perony w Górze Kalwarii i Czachówku Wschodnim. Oba miasta zyskały bezpośrednie połączenia kolejowe z Warszawą kilkanaście lat temu i stały się przysłowiowym oknem na świat. Dojazd do stolicy skrócił się z 1,5 godziny do kilkudziesięciu minut. Pasażerowie, którzy przyzwyczaili się do wygody, byli w szoku, gdy dowiedzieli się, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie dogadały się z Kolejami Mazowieckimi i od grudnia podróż do stolicy ma się odbywać z przesiadką w Czachówku Południowym.

Nowe pociągi FLIRT kupione przez Koleje Mazowieckie do obsługi m.in. tego połączenia, nie pasują do peronów w Górze Kalwarii i Czachówku Wschodnim. Nowiutkie składy okazały się za wysokie i za długie. Dlaczego nikt nie pomyślał o tym wcześniej? Kolejarze nabrali wody w usta i informowali jedynie, że trwają ustalenia.

PKP PLK: Zapadła decyzja. Będzie doraźny remont

Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych po spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Kolei Mazowieckich, podjął decyzję, że doraźnie perony dostosowane zostaną do taboru nowego typu. - Zgodnie z ustaleniami perony będą podwyższone do 55 cm na długości 100 metrów, co umożliwi sprawne wysiadanie i wsiadanie pasażerów do nowego taboru - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Peron w Czachówku Wschodnim znajduje się w poziomie torów

i

Autor: Marek Kudelski / Super Express Peron w Czachówku Wschodnim znajduje się w poziomie torów

Przetarg na prace ma zostać ogłoszony po zabezpieczeniu pieniędzy. Kiedy to nastąpi jeszcze nie wiadomo, ale PLK deklarują, że prace zostaną wykonane do czerwca 2023 r. Do tego czasu ruch w relacji Góra Kalwaria - Warszawa będzie odbywał się z wykorzystaniem starych pociągów, ale bez konieczności niewygodnej przesiadki w Czachówku Południowym.

- Wstępnie planujemy kompleksową przebudowę linii ze Skierniewic do Łukowa w latach 2024-2027. Wtedy perony w Górze Kalwarii i Czachówku Wschodnim zostaną docelowo przebudowane - dodał Karol Jakubowski.

Góra Kalwaria straci bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą. Kolejarze kupili pociągi, które nie pasują do peronów
Sonda
Podróżujesz pociągami?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają