W punktach sprzedaży alkoholu pojawiali się „tajemniczy klienci” - osoby, które niedawno ukończyły 18. rok życia, ale ich wygląd budził wątpliwości co do pełnoletności. W kilkudniowym odstępie czasu, w każdym ze sklepów pojawiły się dwie różne, młode osoby próbujące zakupić alkohol. „W 167 punktach sprzedawcy wykazali się czujnością i poprosili o dowód tożsamości (w obu próbach zakupu alkoholu). Natomiast w pozostałych punktach doszło do próby sprzedaży bez żądania okazania stosownego dokumentu (w jednej bądź w obu próbach)” - relacjonuje Urząd Dzielnicy Białołęka.
Sprzedawcom, którzy prosili „tajemniczych klientów” o dowód osobisty wręczano certyfikaty „Odpowiedzialny sklep/lokal”. Natomiast właściciele sklepów, gdzie doszło do próby sprzedaży alkoholu otrzymali listy interwencyjne. Do wszystkich sklepów dostarczone zostały plakaty informacyjne i naklejki. Dodatkowo sprzedawcy mieli możliwość wzbogacić swoją wiedzę na temat konsekwencji prawnych i społecznych związanych ze sprzedażą alkoholu nieletnim na specjalnie przygotowanych szkoleniach.
Kampanię mającą na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim przeprowadzono na zlecenie Urzędu Dzielnicy Białołęka.