Bilet kupisz też przez komórkę

2010-02-19 1:30

Nie wszyscy wiedzą, że za bilety w środkach warszawskiej komunikacji miejskiej oraz w pociągach KM, WKD i SKM można płacić za pomocą telefonów komórkowych. Choć usługa nie jest zbyt powszechna, warto się tej propozycji przyjrzeć bliżej.

Wieczorami czy w weekendy bardzo trudno jest kupić bilet. Choć teoretycznie w stolicy można nabyć kartonik w autobusie, tramwaju czy biletomacie, w praktyce nie jest to takie łatwe. Grubszymi banknotami za bilety nie można zapłacić, a poza tym kierowcy i motorniczowie często w ogóle ich nie mają. Wielu pasażerów zapomina, że bilety są dostępne także w komórkach. I to o każdej porze, bez szukania gotówki i kiosku.

Kupić bilet przez telefon może abonent każdej sieci. Dotychczas skorzystało z tej formy 150 tys. podróżnych. Usługa nie stała się popularna, bo wiele osób nie wie, na czym polega.

Najpierw trzeba się bowiem zarejestrować, dzwoniąc na numer *145# w sieci Plus i Play, lub 791 145 145 w pozostałych sieciach ,lub mieć konto osobiste w Citibanku z uaktywnioną usługą "Płać komórką". Widząc nadjeżdżający autobus, tramwaj, pociąg lub wchodząc na peron metra, w komórce wybieramy numer *145*kod biletu # (Plus, Play) bądź 791 145 145 (pozostałe sieci) następnie wprowadzamy kod biletu i potwierdzamy *.

Przez komórkę można kupić bilety czasowe: 20-, 40-, 60- i 90-minutowe oraz dobowe, 3- i 7-dniowe. Po chwili od wysłania wiadomości dostaniemy SMS, na który trzeba odpowiedzieć, wpisując kod PIN, który otrzymaliśmy w trakcie rejestracji usługi. Kiedy przyjdzie kontroler, wybieramy tylko bezpłatny numer widoczny na jego identyfikatorze i dostanie on potwierdzenie, że zapłaciliśmy za bilet. Numery dla poszczególnych biletów warto zapisać w książce telefonicznej komórki.

Zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego czy myśli o bardziej uniwersalnej opcji, która pozwoliłaby pasażerom na szybszy i łatwiejszy dostęp do tej usługi, np. poprzez wysyłanie specjalnych SMS-ów.

- Nie przewidujemy biletów SMS-owych, ponieważ byłyby one droższe. Pasażer poza ceną biletu ponosiłby koszt prowizji dla operatora za SMS Premium - tłumaczy Igor Krajnow (31 l.), rzecznik ZTM-u. - Wbrew pozorom jeśli już ktoś zacznie z tej usługi korzystać, nie jest to wcale takie skomplikowane - dodaje.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki