Specjalne naklejki z kodami QR są już na stacjach metra, w autobusach i tramwajach. - W pojazdach umieszczane są na pewnej wysokości naprzeciwko wszystkich drzwi, a na stacjach metra przy bramkach i windach. W pojazdach dwukierunkowych, czyli pociągach SKM, KM, WKD i niektórych tramwajach jedna naklejka jest umieszczana w pobliżu pary drzwi - stwierdziła Karolina Gałecka.
Rzeczniczka przypomniała, że naklejki z kodem QR związane są ze zmianą zasady korzystania z biletów kupionych przez aplikacje na smartfony. - W aplikacjach mobilnych będzie można kupić od razu kilka biletów różnego rodzaju, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych. Będzie to można zrobić w dowolnym momencie, bo bilety nie będą aktywne i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu - podkreśliła.
-Tak jak to jest teraz z biletami kartonikowymi, bilet z aplikacji trzeba będzie skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze i dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż - podała rzeczniczka.
Skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. - Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub wejściem do windy, czyli tak jak to trzeba zrobić z biletem kartonikowym - zaznaczyła.
- Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych - dodała.
Kody QR znajdują się także na bramkach na wszystkich stacjach metra. - Czytniki umożliwiają otwarcie bramki biletami pojazdowymi oraz kupionymi w aplikacjach na smartfony. Wystarczy zbliżyć do nich kod QR na bilecie lub ekranie telefonu. Papierowa wejściówka do metra nie jest już potrzebna - tłumaczyła Karolina Gałecka.
Szczegółowe informacje o nowych zasadach korzystania z biletów kupionych w aplikacjach na smartfony można znaleźć na stronie internetowej www.wtp.waw.pl.