Trwają prace przy budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, a to oznacza poważne utrudnienia dla kierowców. Już w czwartek, 8 lipca, o godz. 22. rondo K. Krahelskiej zostanie zamknięte. Rozpoczną się bowiem prace związane z asfaltowaniem skrzyżowania ul. Płaskowickiej z al. KEN, które mają potrwać do wczesnych godzin porannych w poniedziałek, 12 lipca. Kierowcy będą zmuszeni korzystać z wyznaczonych objazdów.
"Objazdy prowadzić będą do ul. Gandhi, a następnie ul. Pileckiego lub ul. Dereniową do ul. Płaskowickiej lub ul. Rosoła do ul. Belgradzkiej. W każdym momencie prac utrzymany zostanie ruch na trzech z czterech przejść dla pieszych w rejonie ronda (jednak mogą się one zmieniać wraz z postępem prac)" - poinformował stołeczny ratusz.
ZOBACZ TEŻ: Skandal z nowymi tramwajami w Warszawie. Muszą piłować przystanki, bo wagony się nie mieszczą
Jak zapowiadają władze miasta, po zakończeniu prac na rondzie K. Krahelskiej na ul. Płaskowickiej od ul. Polskie Drogi do ul. Lanciego, ruch będzie funkcjonować w docelowym układzie.
Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej
Zamkniecie ronda K. Krahelskiej spowoduje również utrudnienia dla podróżujących komunikacją miejską. Autobusy zostaną również skierowane na objazdy.
Autobusy linii 136 będą jeździły al. KEN i ul. Ciszewskiego do pętli Ursynów Płd. Z kolei jadąc w kierunku Młynowa, ominą rejon prac al. KEN.
NIE PRZEGAP: IMGW bije na alarm. Gigantyczny upał w Warszawie! Tak gorąco dawno nie było!
Autobusy linii 503 w czwartek, 8 lipca, od godz. 22.00 i w piątek, 9 lipca, zostaną skierowane na objazd ulicami: Gandhi – Dereniowa – Płaskowickiej do przystanku Stryjeńskich 04 (na ul. F. Płaskowieckiej, po zachodniej stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, F. Płaskowickiej i Stryjeńskich), a wyjeżdżały w trasy z przystanku Stryjeńskich 02 (na ul. Dereniowej, po płn. stronie skrzyżowania ulic: Dereniowej, F. Płaskowickiej i Stryjeńskich).
Z kolei w weekend, 10-11 lipca, linia 503 będzie kursowała ulicami Gandhi i Dereniową, zawróci na rondzie u zbiegu ulic Płaskowickiej, Dereniowej i Stryjeńskich, żeby dojechać do przystanku Stryjeńskich 02.
Autobusy linii nocnej N86 w obu kierunkach będą jeździły ulicami Dereniową – Stryjeńskich – Belgradzką.
Budowa POW
Trwają prace wykończeniowe na budowie tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Ursynów Zachód do węzła Ursynów Wschód. Całość odcinka ma długość 5 kilometrów, sam tunel jest najdłuższy w Polsce i ma 2335 metrów. Ruch dla każdego kierunku prowadzony jest oddzielną nawą, w której są po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. W ciągu tunelu znajduje się 9 przejść awaryjnych plus przejazd awaryjny dla służb. Wzdłuż tunelu zlokalizowanych jest 38 nisz alarmowych.
"Inwestor Południowej Obwodnicy Warszawy zapowiada, że prace na ursynowskim odcinku zbliżają się już do finału. W tunelu pod Ursynowem trwają ostatnie roboty. Uruchamiane są elementy systemów odpowiadających za bezpieczne użytkowanie tunelu. Montowane jest oznakowanie pionowe. Trwa montaż bramownic oraz umieszczanie na nich tablic kierunkowych. Na trasie głównej wykonywane jest oznakowanie poziome, a na drogach dojazdowych kończone jest układanie ostatniej warstwy konstrukcji nawierzchni" - wyjaśnił stołeczny ratusz.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
ZOBACZ TEŻ: Warszawa: Makabra na Bemowie. Nie żyje piesza potrącona przez autobus
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.