Warszawa. Kolejny etap prac na budowie tramwaju na Dworzec Zachodni
Ruszył kolejny etap budowy tramwaju na Dworzec Zachodni w Warszawie. Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości, a jedna trzecia linii zostanie poprowadzona pod ziemią. Znacznie przyspieszy to dojazd do Dworca Zachodniego. Podróżując z Grójeckiej przejazd zajmie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika 15 minut, zapowiada urząd. Na razie jednak kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami w Warszawie. Czytaj dalej pod materiałem wideo.
Kierowcy pojadą w obu kierunkach drugą jezdnią
W poniedziałek rano, 5 sierpnia, ulica Bitwy Warszawskiej 1920 r. została częściowo zamknięta w kierunku Al. Jerozolimskich, pomiędzy Szczęśliwicką i parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej jezdni kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę.
Utrudnienia pojawiły się już na skrzyżowaniu z Grójecką. Od strony alei Krakowskiej kierowcy mogą skręcić w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego można wyłącznie zawrócić.
Kierowcy jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej jadą drugą nitką na skrzyżowaniu ze Szczęśliwicką. Dzięki temu omijają powstający wykop tunelu, a następnie zawracają na właściwą jezdnię na wysokości parku.
Z alei Prymasa Tysiąclecia kierowcy jest przejazd prosto dwoma pasami, z przewężeniem przed skrzyżowaniem z Alejami Jerozolimskimi. Na wysokości parku w kierunku Grójeckie jest już tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskują za Szczęśliwicką.
Piesi i pasażerowie
Zamknięto dwa przejścia dla pieszych na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., przy budynku numer 18 oraz przy Szczęśliwickiej. Przejście jest możliwe drugą stroną skrzyżowania. Po stronie placu budowy można przejść od szczęśliwickiej wyłącznie do hotelu i uczelni, chodnik wzdłuż parku jest zamknięty.
Autobusy jadące w kierunku Al. Jerozolimskich zatrzymują się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką.