Pociąg wyruszył chwilę po godzinie 11 ze stacji rondo Daszyńskiego.
Dziś możemy patrzeć na efekty prac budowniczych na Woli, gdzie na dwa miesiące przed zakończeniem prac budowlanych, rozpoczęły się próbne jazdy pociągów. Przed nami jednak dalsza rozbudowa podziemnej kolei. Trwają intensywne prace na Bemowie i Bródnie – mówił podczas przejazdu Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.
Testowe przejazdy pociągów to jedna z ostatnich faz budowy. W ich trakcie kontrolowana jest między innymi poprawność działania systemów podziemnej kolei oraz ich współdziałanie z komputerami pokładowymi pociągów obsługujących II linię.
Równolegle trwają intensywne prace nad wykończaniem stacji.
Uzupełniane są panele ścian, ostatnie elementy sufitów i oświetlenia. Finalnego kształtu nabierają również wejścia do stacji na których montowane są szklane tafle. Na antresolach uzupełniane są z kolei elementy systemu informacji pasażerskiej – wymienia Anna Bartoń z metra Warszawskiego.
Prezydent Trzaskowski zaznaczył, że budowa zakończy się w listopadzie, a nowym odcinkiem pojedziemy na wiosnę 2020 r.