Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet złożył już w Urzędzie Transportu Kolejowego (UTK) wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskich połączeń komercyjnych na trasie Warszawa-Wiedeń przez Katowice i Wrocław-Warszawa przez Katowice i Opole. Jak poinformował UTK przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób na tych trasach w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r.
RegioJet na trasie Warszawa-Wiedeń planuje uruchomić jedno połączenie dziennie. Z Warszawy Wschodniej pociąg odjeżdżałby o godz. 10 i przyjeżdżałby do Wiednia o godz. 17:16. W przeciwnym kierunku wyjazd z Wiednia planowany jest na godz. 10:40, a przyjazd do Warszawy o godz. 17:55.
Z informacji udostępnionych przez UTK wynika też, że na trasie Wrocław-Warszawa planowane jest uruchomienie aż dziewięciu połączeń dziennie. Pierwsze pociągi z Warszawy i Wrocławia odjeżdżałyby o godz. 4, a ostatnie o godz. 20. Z kolei przyjazdy do miast docelowych zaczynałyby się o godz. 8:56, a kończyły o godz. 0:56.
Z wniosku złożonego przez RegioJet w Urzędzie Transportu Kolejowego wynika, że kursy realizowane byłyby przez pociągi liczące od sześciu do 10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia.
Polecany artykuł:
Teraz urząd przez miesiąc będzie czekał na wniesienie wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. Wniosek taki może na przykład złożyć przewoźnik kolejowy operujący na trasie, którą chce obsługiwać RegioJet. Po przeprowadzeniu analizy ekonomicznej organ regulacyjny określa, czy równowaga ekonomiczna umowy o świadczenie usług publicznych byłaby zagrożona.
ZOBACZ TEŻ: Akcja służb w centrum Warszawy. Policjanci grzebią w śmietnikach
Zgodnie z unijnymi przepisami równowagę ekonomiczną umowy o świadczenie usług publicznych należy uznać za zagrożoną, jeżeli proponowana nowa usługa miałaby m.in. istotny negatywny wpływ na poziom zysku podmiotu świadczącego usługi publiczne.
Polecany artykuł:
Na początku tego tygodnia na stronach UTK pojawiła się informacja, że RegioJet złożył wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków Główny-Gdynia Główna przez Warszawę.