Przetarg na wykonanie dokumentacji wygrała firma DATABOUT z Warszawy. Swoje usługi przedsiębiorstwo wyceniło na 1 mln 470 tys. złotych. Firma będzie teraz musiała zająć się pozyskaniem odpowiednich pozwoleń. Wśród nich będą musiały znaleźć się decyzja środowiskowa, która oceni wpływ inwestycji na środowisko. W komplecie dokumentacji znajdzie się również pozwolenie na budowę.
Najważniejsze jednak będzie pozyskanie dofinansowania. Żeby się o nie starać, trzeba najpierw mieć kompletną dokumentacje. - Pozyskanie funduszy na inwestycję jest najważniejsze, np. ze środków Unii Europejskiej ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja – wyjaśnił Maciej Dutkiewicz rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Otwarta pozostaje jeszcze kwestia dokładnego przebiegu nowej linii tramwajowej. Na pokazanym projekcie widnieją dwa możliwe warianty. - Wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły – przekazał Dutkiewicz.
Tramwaj na Białołękę coraz bliżej
Przetarg na wykonawcę studium techniczno-ekonomicznego otwarto w październiku 2021 roku. Tory przedłużonej linii pobiegną nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ulicy Modlińskiej, tak aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę.
Polecany artykuł: