Urzędnicy nazywają ten rejon "obwodnicą Gocławia". Ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego przecina wiele przejść dla pieszych. Są potrzebne i często wykorzystywane. W najbliższej okolicy jest aż 5 szkół podstawowych i liczbę przedszkola.
Warszawa: Recydywista ZŁAPANY na gorącym uczynku! Policjanci RUSZYLI W POŚCIG!
Drogowcy dokładnie przebadali to miejsce pod kątem bezpieczeństwa i nie mają dobrych wiadomości. Łącznie na 24 przejścia dla pieszych aż 21 urzędnicy ocenili na 0 lub 1 w 5-punktowej skali. Łącznie na całej Pradze-Południe takich miejsc było 51. Oznacza to, że w ciągu "obwodnicy" znajduje się blisko połowa potencjalnie najniebezpieczniejszych przejść w dzielnicy.
Warszawa: Food truckowa uczta w Wilanowie! Będzie dużo pysznego jedzenia
Obecnie przekrój w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego jest teoretycznie dwupasmowy, przy czym skrajny prawy pas jest niemal na całej długości wykorzystywany przez kierowców do parkowania. Taki stan rzeczy zostanie utrzymany, ale w uporządkowanej formie. - Pozwoli to na stworzenie wielu nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji – stwierdził Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich, który dodał, że ZDM dysponuje gotowym projektem zmiany organizacji ruchu na ulicach Meissnera i Umińskiego, które są objęte ogłoszonym właśnie przetargiem.
Koronawirus w KOLEJNEJ PLACÓWCE. Najpierw SZKOŁY, teraz PRZEDSZKOLE!
Trwają jeszcze prace projektowe dla ulicy Abrahama. Cały ciąg ulic na Gocławiu zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, na obecnym skrajnym prawym pasie zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe. Drogowcy przewidują, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125. Na ostatniej z tych ulic przy okazji zmiany organizacji ruchu drogowcy chcą też przeprowadzić wymianę zniszczonej nawierzchni jezdni.
Warszawa: Otworzyli nową szkołę na Białołęce! Placówka kosztowała miliony złotych [GALERIA]
Jednopasmowy układ będzie również w rejonie przejść dla pieszych, co powinno znacznie poprawić bezpieczeństwo. Nie będzie już fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań u. Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Tam układ pasów pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami do skrętu.
NOWE FAKTY: Koronawirus w szkole w Warszawie. KOLEJNY UCZEŃ ZAKAŻONY! [AKTUALIZACJA]
Ostatnim elementem projektu jest wyznaczenie na obu jezdniach jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych to pomysł mieszkańców wybrany w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.
Warszawa: Uwaga pasażerowie! Tramwaje przestaną dojeżdżać na Młociny!
Wykonawcy mogą składać oferty do 14 września. Prace powinny zakończyć się do połowy grudnia tego roku.
Stracili majątek swojego życia. Relacja świadków pożaru hali w Konstancinie [WIDEO, GALERIA]