Do tej pory kierowcy wjeżdżający z trasy ekspresowej S17 do Warszawy napotykali wąskie gardło i zjazd z trasy na lokalną drogę. Korek ciągnął się do tymczasowego ronda na skrzyżowaniu z Traktem Brzeskim. Od środowego wieczoru ta sytuacja ma się zmienić. 29 czerwca, około godziny 22 rozpocznie się zmiana organizacji ruchu na węźle „Zakręt”. - Ruch w ciągu DK92 zostanie w całości przeniesiony na jezdnię północną, fragment ronda pod obiektem S17 oraz skrzyżowanie ulic Trakt Brzeski i Rzemieślnicza (z sygnalizacją świetlną) – przekazała Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zlikwidowane zostanie tymczasowe rondo na skrzyżowaniu DK17/DK92, a ruch w stronę Lublina będzie odbywał się poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją – dodała rzeczniczka.
Polecany artykuł:
Co się dzieje na budowie?
Obecnie realizowane są roboty mostowe związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu DK2. W zakresie robót drogowych układane są ostatnie fragmenty nawierzchni betonowej, a na drogach lokalnych nawierzchni bitumicznej. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK92. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozebrano starą nawierzchnię na wysokości stacji paliw i układane są warstwy konstrukcji pod nową jezdnię. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Zaawansowanie rzeczowe to ok. 89 proc.
Ostatni budowany odcinek S17 za ponad 240 mln zł
Łączna długość realizowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska to ok. 2,5 km. Trzypoziomowy węzeł będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.
22 listopada 2017 r. została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska. Wykonawcą inwestycji jest WARBUD. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 240,6 mln zł.