Spółka poinformowała, że wykonawca przeanalizuje i zaproponuje najkorzystniejszy wariant budowy nowych obiektów. Zaplanuje także szerszy tunel linii średnicowej i budowę dwóch łącznic. Projekt zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
"Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zdecydowanie najważniejsza inwestycja kolejowa w aglomeracji warszawskiej w ciągu ostatnich lat. Cieszę się, że przy tej okazji mogą powstać dodatkowe przystanki, które uwzględnią potrzeby komunikacyjne mieszkańców Warszawy i podróżnych z aglomeracji" - powiedział cytowany w komunikacie PKP PLK sekretarz stanu w resorcie infrastruktury Andrzej Bittel.
Bittel dodał, że "przy odpowiedniej współpracy ze strony miasta linia średnicowa może się stać w przyszłości równie chętnie wykorzystywana przez podróżnych jak warszawskie metro, zmniejszając tym samym obciążenie ruchu w alejach Jerozolimskich".
Jak zaznaczono, zlecone przez PKP PLK S.A. prace projektowe przewidują szerszy i wyższy tunel linii średnicowej. Obiekt będzie miał lepsze standardy techniczne, przewidziano też poprawę w zakresie bezpieczeństwa, m.in. budowę chodników i wyjść ewakuacyjnych.
godnie z założeniami Master Planu dla Warszawy dokumentacja projektowa przebudowy linii średnicowej będzie uzupełniona o nowe łącznice kolejowe. Wykonane będą projekty dwutorowych linii z Warszawy Wschodniej w kierunku Gdańska oraz Białegostoku.
Chcemy, aby przebudowa linii średnicowej w stolicy uwzględniła potrzeby komunikacyjne podróżnych i mieszkańców, dlatego wprowadziliśmy do projektu m.in. dwa dodatkowe przystanki oraz nowe łącznice kolejowe. Sądzę, że również miasto przy odpowiednim zaangażowaniu może dzięki naszej inwestycji, dodatkowo przeprowadzić rozwiązania poprawiające komunikację – ocenił cytowany w komunikacie prezes Zarządu PKP PLK S.A. Ireneusz Merchel.