Dwie nowe stacje będą oddalone od sąsiednich stacji o około 750 m - zapowiedział Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Stacja "Plac Konstytucji" znajdzie się między stacjami "Centrum" i "Politechnika". Zlokalizowana będzie w ciągu ul. Marszałkowskiej od placu Konstytucji do Wilczej. Z kolei stacja "Muranów" powstanie w ciągu ul. Andersa od rejonu skrzyżowania z Anielewicza do skrzyżowania z Stawki (między stacjami "Ratusz-Arsenał" i "Dw. Gdański").
Koparka wykopała BOMBĘ na budowie metra!
Projektowanie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę powinno zająć 24 miesiące. Sama budowa stacji - ok. dwa i pół roku - usłyszeliśmy od Roberta Soszyńskiego, wiceprezydenta zajmującego się stołeczną komunikacją.
Tutaj przeczytasz o metrze na Woli i zobaczysz zdjęcia z nowej stacji.
Budowa stacji ma być realizowana w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć możliwe utrudnienia w ruchu naziemnym oraz w kursowaniu I linii metra. - Na powierzchni budowa będzie zajmowała najwięcej 23 metry, jest więc miejsce na prowadzenie ruchu kołowego, pieszego i tramwajowego. Ewentualne przerwy w ruchu metra będą na bieżąco uzgadnianie i będą mogły być wprowadzane w ściśle uzgodnionych przypadkach w momencie, gdy ruch w mieście jest mniejszy – twierdzi prezes Lejk. Projekty budowy dwóch nowych stacji na I linii metra pochłoną 7,3 mln zł.
Informowaliśmy, kiedy zostaną otwarte nowe stacje na Woli.
Jednocześnie urzędnicy poinformowali o wybraniu wykonawcy na opracowanie studium technicznego dla III linii metra na Pragę-Południe. Komisja Przetargowa Metra Warszawskiego wybrała ofertę konsorcjum Egis Poland Sp. z o.o. (lider konsorcjum), „Transeko” Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp. j. oraz Egis Rail S.A. Ich zadaniem będzie wskazanie najkorzystniejszej trasy przebiegu linii od stacji "Stadion Narodowy" do stacji "Gocław" wraz ze Stacją Techniczno-Postojową "Kozia Górka" oraz m.in. oszacowanie kosztów inwestycji.
Pisaliśmy także o zniszczeniu nowej stacji metra na Targówku
Teraz urzędnicy będą czekać czy do Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłyną żadne odwołania: jeśli ich nie będzie to podpiszą umowę z konsorcjum. - Pierwsze efekty prac inżynierów poznamy po trzech miesiącach od podpisania umowy. Prace pochłoną 1,9 mln zł - informuje prezes Metra Warszawskiego.