Dworce Centralny i Wschodni przed Euro 2012 przeszły gruntowne remonty. Niedługo pasażerowie cieszyli się z ich efektów. Stacje nadal wymagają wielu napraw, często dochodzi do awarii, ciągle coś jest naprawiane.
Na Wschodnim w marcu runął dach w hali głównej. W przejściu od tego czasu pasażerów straszą rusztowania. Według PKP naprawa sufitu właśnie została dokończona. Ale jest jeszcze kilka niedoróbek w samym holu kasowym.
- Dlatego zakończenie całego remontu planujemy na koniec września - mówi Katarzyna Mazurkiewicz, rzeczniczka PKP. Dramatycznie sytuacja wygląda na Dworcu Centralnym. Tu trudno się połapać w gąszczu znaków i niełatwo jest trafić na przykład do poczekalni. Dotychczasowa została zamknięta na cztery tygodnie. Trwa też budowa antresoli. Środek hali głównej jest zagrodzony. Pasażerowie muszą przeciskać się przez wąskie przejścia do peronów. - Chcemy te prace zakończyć w październiku - mówi Katarzyna Mazurkiewicz. Kolejarze przepraszają za utrudnienia. Ale obiecują, że modernizacja Centralnego ma mu dać wymiar dworca najwyższej w Polsce klasy. Podróżnym w poruszaniu się po obu halach pomagają informatorzy PKP.
Z chaosem mogą się również zetknąć pasażerowie podmiejskich pociągów. Dziś wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Więcej pociągów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej będzie na linii z Pruszkowa i Grodziska Mazowieckiego. W szczycie porannym zamiast ośmiu będzie ich aż 11. Zlikwidowana zostanie zastępcza linia autobusowa ZS1. Sama komunikacja do Żyrardowa nie zmieni się do zakończenia remontu torów, czyli do października. Dodatkowy pociąg KM będzie odjeżdżał z Warszawy Zachodniej do Rembertowa (o godz. 16.36). Bez zmian funkcjonować będą pociągi z Legionowa na Dworzec Gdański. Wciąż dwa z nich będą kończyć kurs na przystanku Warszawa ZOO. W związku z remontami na linii otwockiej część pociągów SKM zaczyna i kończy kursy na stacji Warszawa Wawer. Pasażerów czekają przesiadki do zastępczej linii autobusowej ZS7.
Zobacz: Zmiany w komunikacji miejskiej w Warszawie po wakacjach