Równy nowy asfalt, nowoczesne oświetlenie, estakady i bezkolizyjne węzły – to mogli zobaczyć dziennikarze „SE”, jadąc budową Południowej Obwodnicy Warszawy. – Roboty zasadnicze zostały zakończone w całości. Pozostaje do zrobienia sama kosmetyka, poprawki, uzupełniania, likwidacja zaplecza budowy czy prace porządkowe. Tydzień temu złożyliśmy wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Jesteśmy po przejściu wszystkich kontroli – powiedział Artur Raczak z firmy Warbud, wykonawcy odcinka pomiędzy Węzłem Lubelska a Wałem Miedzeszyńskim. – Robimy wszystko, by ten odcinek oraz most Południowy zostały otwarte do końca tego roku – dodał Jarosław Wąsowski pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Południowa Obwodnica Warszawy: kiedy otwarcie? GDDKiA podała datę
Przeprawa przez Wisłę również jest na ostatniej prostej. Firma Gulermak montuje oświetlenie, bariery energochłonne i balustrady. Dobiega końca budowa chodników i drobnego wyposażenia. – Łatwo nie było, w szczególności jeśli chodzi o COVID-19. Czasami też Wisła była na nas zła. Raz za wysoka, raz za niska. Ale w końcu się udało! To bardzo ważny most dla Warszawy – stwierdził Bülent Özdemir, dyrektor polskiego oddziału firmy Gulermak.
Poważne zmiany w kursowaniu metra. Sprawdź koniecznie!
Przecięcia symbolicznej wstęgi otwierającej POW na odcinku od Węzła Lubelska do Węzła Przyczółkowa kierowcy mogą się spodziewać już w grudniu. Wisienką na torcie będzie naszpikowany systemami bezpieczeństwa tunel pod Ursynowem, który GDDKiA planuje otworzyć w drugim kwartale 2021 r. Łączny koszt wszystkich odcinków to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.