Tramwaje w Warszawie

i

Autor: um.warszawa.pl zdjęcie ilustracyjne

Warszawa: Dziwne dźwięki dochodziły z torowiska. Pasażerom aż więdły uszy. Znaleźli powód

2021-02-26 12:22

Pasażerowie tramwajów masowo wysyłali skargi do Tramwajów Warszawskich. Wszystko przez dziwne dźwięki na torowiskach, głównie w okolicy pętli Piaski. Zespół pracowników i pracowniczek, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem zaczęli badać tę sprawę i szukać źródła dziwnych pisków. - Przeprowadziliśmy kilka serii badań akustycznych - informuje miejska spółka. Na szczęście fachowcom udało się zlokalizować źródło dźwięków. Wszystkiemu winne są... nowe tramwaje! Jak to możliwe?

Zespół ds. walki z hałasem działający w Tramwajach Warszawskich to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu - piszą w komunikacie pracownicy TW. Wiele badań jest prowadzonych na podstawie skarg i zażaleń mieszkańców, bo to oni najczęściej korzystają z komunikacji miejskiej. Niezbędne w ocenie hałasu jest akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla Tramwajów Warszawskich kilkadziesiąt pomiarów.

NIE PRZEGAP: Oszuści z Warszawy wyłudzają pieniądze od celebrytów metodą "na policjanta"

120-letni tramwaj odzyskuje dawny blask.

Co było przyczyną tajemniczych dźwięków?

Seria badań pokazała, że winowajcami okazały się tramwaje. A dokładniej dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta zgrzytały po szynach. - Pomiary hałasu wprawdzie nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują rozwiązania tego problemu – tłumaczą pracownicy TW. Tramwaje rozważały różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób.

Organizator transportu publicznego w Warszawie - Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26 - poinformowano w komunikacie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają