Linia M1 – metro Plac Konstytucji, szerszy widok na peron stacji
Na stacji pojawi się neon z jej nazwą. Na peron będzie można dostać się schodami lub windą. Będą też schody ruchome w górę dla pasażerów wysiadających.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, widok na peron
Stacja Plac Konstytucji powstanie na północ od placu, pod ul. Marszałkowską, między stacjami Politechnika i Centrum. Zaplanowano peron wyspowy (z torami po bokach) z dwoma rzędami słupów.
Linia M1 – metro Muranów, ujęcie na peron
Linia M1 – metro Muranów, widok na peron
Stacja Muranów powstanie pod ul. Andersa, na północ od ul. Anielewicza. Znajdzie się między przystankami Ratusz-Arsenał oraz Dworzec Gdański. Tu również zaprojektowano peron z torami po bokach oraz dwoma rzędami słupów. Na stację będą prowadziły schody oraz winda, będą także schody ruchome w górę. Przewidziano montaż neonu z nazwą stacji na ścianie zatorowej.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, wejście
Tak będą prezentować się wejścia na stację przy ul. Marszałkowskiej. Przypominają one nieco wejścia spotykane na dalszych odcinkach linii M2 na Bemowie i Targówku.
Linia M1 – metro Muranów, wejście
Podobne w konstrukcji będą wejścia na stację Muranów. Na tej stacji przewidziano 8 wejść, zaś przy Placu Konstytucji – 6.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, poziom hali odpraw (antresoli)
Na wizualizacji pokazano poziom -1, który pasażerowie zobaczą zaraz po zejściu pod ziemię. Znajdą się tu bramki i automaty biletowe, a także toalety.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, poziom antresoli
Poziom antresoli na stacji Plac Konstytucji jest o tyle istotny, że w przyszłości to właśnie tędy będą odbywać się przesiadki na planowaną 5. linię metra w Warszawie. Nie przewidziano bezpośredniego łącznika z peronu na peron jak między liniami M1 i M2.
Linia M1 – metro Muranów, poziom hali odpraw (antresoli)
Tak będzie wyglądać poziom -1 na stacji Muranów. Znajdą się tu bramki biletowe, automaty oraz toalety.
Linia M1 – metro Muranów, inne ujęcie na halę odpraw
Dla stacji Muranów nie przewidziano funkcji przesiadkowej na inną linię metra. Będzie jednak możliwość przesiadki na tramwaje oraz autobusy.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, schemat
Na schemacie widać lokalizację stacji między północnym skrajem pl. Konstytucji a ul. Wilczą. Na żółto zaznaczono schody, na niebiesko windy, zaś na czerwono windę ewakuacyjną.
Linia M1 – metro Muranów, schemat
Schemat położenia stacji Muranów pod ul. Andersa, na północ od ul. Anielewicza. Kolorem żółtym oznaczono wejścia, kolorem niebieskim windy, zaś czerwonym – windę ewakuacyjną. Ośmiokątny obiekt widoczny między budynkami to (istniejąca) wentylatornia metra.
Linia M1 – metro Plac Konstytucji, strefa dojścia
Schemat pokazuje, gdzie będzie położona stacja i ile czasu zajmie dotarcie do niej z okolicznych budynków.
Linia M1 – metro Muranów, strefa dojścia
Na schemacie widać dokładną lokalizację stacji oraz okolice, z których można dotrzeć do niej w 5, 10 i 15 minut.