Kierowcy w ubiegłym tygodniu zyskali, wyczekiwaną od lat trasę, którą w kilkanaście minut dostaną się od węzła Lubelska na Wilanów. Tam mieli wjeżdżać w nowoczesny tunel pod Ursynowem, który łączył by trasę z S2 i dalej jechali byśmy np. w kierunku Poznania nie wjeżdżając w ogóle w stolicę. To jednak wciąż nierealne. Piękna i szeroka trasa urywa się tuż za nowym mostem Południowym. Tunel z powodu opóźnień nie jest jeszcze gotowy. Kierowcy mają pojechać nim dopiero w drugim kwartale 2021 roku. Do tego czasu muszą go omijać wjeżdżając w i tak zakorkowane już ulice miasta.
Południowa Obwodnica Warszawy. Jak ominąć budowany tunel i nie utknąć?
Kierowcy zostali zostawieni sami sobie. Nie ma żadnego oznakowania! A urzędnicy przerzucają się odpowiedzialnością.
- Naszym zadaniem było ukończenie robót i przystosowanie drogi do ruchu. Ingerowanie w oznakowanie na terenie Warszawy nie należy do naszych kompetencji – oświadcza Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak ominąć tunel Południowej Obwodnicy Warszawy? Urzędnicy: „To nie nasza sprawa”
- To sprawa dla GDDKiA – odpowiada stanowczo rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski. - My od początku alarmowaliśmy GDDKiA o możliwych problemach z ruchem, który będzie wjeżdżał z POW w ulice Warszawy - wtóruje rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka.
Jak nieoficjalnie dowiedzieli się reporterzy "Super Expressu", brak objazdów przed tunelem to celowe działanie! Drogowcy obawiali się, że wskazanie konkretnych objazdów spowoduje zakorkowanie Ursynowa (władze tej dzielnicy ostro oponowały przeciwko wrzuceniu ruchu na lokalne drogi). Urzędnicy liczą więc, że bez konkretnych znaków kierowcy wybiorą różne drogi.
O opinię zapytaliśmy niezależnego specjalistę, eksperta od spraw komunikacji i transportu, prezesa Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Adriana Furgalskiego.
Południowa Obwodnica Warszawy jak trasa MARZEŃ. Zobacz niezwykłe zdjęcia i FILM z przejazdu!
Czy Południowa Obwodnica Warszawy jest już otwarta? Jaką trasą można przejechać? [ZDJĘCIA]
Urzędnicy muszą współpracować!
- GDDKiA uzgodniła z ratuszem działania blokujące wjazd samochodów na Południową Obwodnicę Warszawy powyżej 3,5 tony. I brawo! Taka sama współpraca powinna być tutaj. Skoro generalna dyrekcja zarządza tym odcinkiem, to i ustawia znaki, a trudno żeby kierowcy na trasie ekspresowej i dojazdach błądzili, szukali i rozglądali się jak zjechać bo to powoduje niebezpieczne sytuacje. Objazdy powinny być uzgodnione z miastem! - stwierdził prezes ZDG TOR Adrian Furgalski.
Zdenerwowani kierowcy czekali na otwarcie POW. Nie zgadniesz kto zawinił [WIDEO, GALERIA]
- Skoro kierowcy nie mają pojęcia gdzie są i co mają robić to jak mają się rozproszyć po dzielnicy? - Pojadą według nawigacji - podsumował Furgalski.