Prezydent Rafał Trzaskowski nie ominie żadnej okazji, by pochwalić się kolejnymi sukcesami i inwestycjami. Tym razem na Twitterze ćwierka o transporcie wielkich tarcz, które posłużą do budowy metra na Bródnie. - #SpełniamyObietnice i rozbudowujemy #metro! Od tygodnia elementy dwóch tarcz: Anny i Marii, przewożone są nocą ulicami @warszawa, a na stację Bródno dotarła właśnie jedna z ważniejszych części – czoło głowicy. Maszyny już wiosną rozpoczną drążenie kolejnych tuneli II linii metra! - pisze.
Jeszcze podczas zimowych ferii będzie można poszaleć w nowym aquaparku pod Warszawą!
Kolejne transporty i montaż tarcz
Już wcześniej wielkie elementy ponad 615-tonowej maszyny przemierzały ulice Warszawy z miejsca składowania w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej na plac budowy stacji C21 Bródno. Pierwsze transporty ruszyły w nocy z 14 na 15 stycznia. Montaż tarcz TBM Anna i Maria będzie prowadzony na placu budowy, a następnie zostaną one opuszczone do szybu startowego. Na przełomie marca i kwietnia w kierunku stacji Trocka ruszy pierwsza tarcza, po ok. miesiącu druga.
Lokatorzy BŁAGAJĄ sąsiadów o LITOŚĆ!
Pracują 24 godz na dobę
Długość tuneli północno-wschodniego odcinka drugiej linii metra to 5787 metrów. Daje to 3858 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.
Czy śmiertelnie groźny koronawirus z Chin dotarł już do Warszawy?