Remont torowiska na al. Jana Pawła II w Warszawie. Prace już ruszyły
Ciężki sprzęt wjechał na torowisko przy Arkadii już o świcie w sobotę. Robotnicy zdemontowali już szyny z podkładami od stronu Żoliborza, w niedzielę trwała rozbiórka szyn na samym wiadukcie. Wymiana torowiska na wiadukcie to jedno z wielu wyzwań, przed którymi stoją Tramwaje Warszawskie. Stan infrastruktury w stolicy jest fatalny, a wiele torowisk wymaga pilnego remontu. - To będzie pierwszy z kilku w tym roku wielkich remontów torowisk, które po prostu musimy zrobić raz na 20-30 lat – mówił w rozmowie z Super Expressem Konrad Niklewicz, wiceprezes Tramwajów Warszawskich.
Gigantyczny remont torowiska w Warszawie. Utrudnienia potrwają dwa miesiące
Zakres prac na wiadukcie jest olbrzymi. „Najpierw musimy wywieźć pół tysiąca ton materiału ze starego torowiska, później ułożyć 1200 nowych podkładów, a to kolejne 400 ton i nawieźć i rozłożyć 2 tys. ton nowego tłucznia. Tego się nie zrobi w trzy dni” – wylicza Konrad Niklewicz. Robotnicy będą pracować na dwie zmiany, a w razie potrzeby również nocami. Spółka wykonuje remont własnymi siłami, bez udziału firmy zewnętrznej.
Na czas remontu tramwaje linii 16, 17, 22, 24, 27, 28 i 33 zmienią swoje trasy:
- Tramwaj linii 16 dojedzie do pętli Metro Marymont
- 17 zachowa relację PKP Służewiec – Winnica, ale objazdem ulicą Stawki, Mickiewicza, Słowackiego do Marymonckiej
- 22 zakończy trasę na Skierniewickiej
- 27 pojedzie z Mostu Gdańskiego na Dworzec Wschodni (dzięki czemu zastąpią na pewnym odcinku trasy linię 28).
- 33 zostanie skierowana na prawy brzeg Wisły
- 24 zostanie wydłużona na Bielany, do pętli Piaski.
Uruchomione zostaną autobusowe linie zastępcze Z17 i Z33 oraz trzy tramwajowe linie uzupełniające 71, 73 i 78. Na ul. Broniewskiego powstanie buspas, aby usprawnić ruch autobusów. „Przez pierwsze dni funkcjonowania zmian mieszkańcom pomagać będą informatorzy ZTM, będziemy obserwować jakie rozwiązania zastępcze zastosują pasażerowie, co wybiorą. Będziemy też wdzięczni za obserwacje i sugestie i będziemy reagować” – zapowiada Katarzyna Strzegowska, szefowa Zarządu Transportu Miejskiego.
Remont ma się zakończyć 25 maja. Tramwajarze zapewniają, że nie przewidują opóźnień. Już 26 maja ta sama ekipa ma rozpocząć remont torów na pl. Bankowym. - Za utrudnienia przepraszamy, ale na kolejne 20 lat powinno wystarczyć – mówi Konrad Niklewicz. Na remonty czekają też zrujnowane torowiska na ul. Marszałkowskiej (remont w wakacje), Grochowskiej, mostach Gdańskim i Śląsko-Dąbrowskim oraz w al. Waszyngtona. AC
Polecany artykuł: