Chodzi o budowę odcinków od Puławskiej do ul. Św. Bonifacego i od św. Bonifacego do ul. Branickiego, a także pętli na Stegnach. Oferty na budowę nowej linii tramwajowej złożyło siedem firm. Najtańszą ofertę w formule "zaplanuj i zbuduj" złożył Budimex. Wstępna kwota mówi o 945 mln 528 tys. zł. Najdroższą ofertę złożyło tureckie przedsiębiorstwo Gülermak. Firma, która w Warszawie jest odpowiedzialna już za budowę metra na Bemowo chce za zaprojektowanie i zbudowanie nowego tramwaju aż 1 mld 820 mln 447 tys. zł! Ratusz twierdzi, że ma na to plan.
Najważniejsza inwestycja tramwajowa ma powstawać etapami. To pozwoli rozłożenie w czasie finansowania budowy. - Przetarg zawiera opcje pozwalające podzielić inwestycję na etapy w zależności od możliwości finansowych budżetu miasta - przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Polecany artykuł:
Miasto liczy na obniżkę cen
Tramwaje Warszawskie liczą także na to, że ceny zostaną obniżone. - Ostateczna cena nie jest jeszcze jednak znana, bo wykonawcy, którzy złożyli oferty, będą uczestniczyli w aukcji elektronicznej. Dotychczasowe doświadczenie pozwala oczekiwać, że w wyniku przewidzianej aukcji ceny zostaną obniżone - powiedział Dutkiewicz. Aukcja ma zakończyć się do końca 2021 roku. Spółka nie bierze przy tym pod uwagę unieważnienia przetargu, twierdząc, że to strata czasu.

i
Przetarg na budowę linii
Przetarg na budowę linii ogłoszono we wrześniu. Linia do Wilanowa ma docelowo składać się łącznie z 31 przystanków. Mieszkańcy dzielny dostaną się do centrum w 30 minut. Pokonanie tej samej trasy samochodem zajmuje średnio 20 minut dłużej.
Część środków na inwestycję pochodzi ze środków unijnych. Łącznie na zakup 50 tramwajów i budowę linii do Wilanowa miasto ma 1 mld 190 mln złotych, z czego 555 mln pochodzi z Unii Europejskiej.