ZTM wymaga od operatorów, aby spełniali szereg kryteriów technicznych i formalnych, jakie są stawiane przed podmiotami, które chcą sprzedawać bilety. Muszą to być m.in. co najmniej dwa sposoby zasilenia finansowego, np. przelew oraz karta płatnicza/kredytowa, obsługa co najmniej dwóch systemów operacyjnych, np. Android, iOS i wdrożenie formatu QR wraz z odpowiednimi kluczami zabezpieczeń wskazanych przez ZTM Warszawa, a w dalszej perspektywie obsługa urządzeń technicznych, np. bramki, szlabany.
Są też wymagania techniczne, jak np. możliwość wdrożenia 5 cyfrowego, emitowanego przez ZTM, kodu zmiennego (raz na dobę). Wprowadzenie numeru biletu w postaci XXX XXXXXXXX (3+8) czy wdrożenie systemu rejestracji w plikach zdarzeń danych dotyczących sprzedaży/aktywacji biletów zakupionych przez aplikacje mobilne. Pliki muszą być przesyłane do ZTM co najmniej raz na dobę w strukturze i zakresie danych wskazanym przez ZTM.
Wysokość prowizji właściciela aplikacji mobilnej nie może przekroczyć 3,8 proc. ceny jednostkowej biletu.