Trasa Tysiąclecia planowana byłą jeszcze za czasów PRL. Miała ona połączyć Pragę Południe i Północ. Trzypasmowa droga miała tworzyć prawobrzeżną cześć obwodnicy śródmiejskiej. Teraz ratusz proponuje… rowerostradę, linię tramwajową, zieleń, place i lokalne drogi dla samochodów. Pod torami kolejowymi przy Dworcu Wschodnim trasa biegłaby w tunelu. Ruszyły już konsultacje społeczne w tej sprawie.
– Okazuje się, że Rafał Trzaskowski proponuje dzisiaj, by ta ważna trasa, która miałaby doprowadzić do odkorkowania Targowej, do stworzenia połączenia między Pragą Północ i Pragą Południe, nie będzie w taki sposób zrealizowana, jaki zapowiadano od kilkudziesięciu lat, czyli klasycznego połączenia drogowego. Ma być to połączenie rowerowe – powiedział wiceszef Ministerstwa Sprawiedliwości, Sebastian Kaleta. – Trasa Tysiąclecia tak naprawdę mogłaby być taką skromną nagrodą pocieszenia dla mieszkańców Pragi, ale niestety taką nie będzie – dodał.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rusza budowa torów na ul. Kasprzaka w Warszawie. Tramwaje pojadą objazdami
Polecany artykuł:
Podobnie, negatywnie, zareagował również radny Damian Kowalczyk, który namawiał wszystkich prażan, by uczestniczyli w konsultacjach społecznych, by zablokowali tę inwestycję i wypracowali wspólne porozumienie.
– Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, że w ramach tej proponowanej konsultacji na tym obszarze, gdzie miała być przeprowadzona duża trasa, nagle pojawia się po stronie Pragi Południe kilkanaście nowych obiektów. To są głównie obiekty mieszkalne. W samej bliskości Dworca Wschodniego, tuż przy samych torach, przy wielkiej składnicy kolejowej ma powstać akademik. To nie jest miejsce odpowiednie, żeby taką infrastrukturę budować – podkreślił Kaleta.
Przypomniał również, że ta propozycja rozbiega się z tym, co jeszcze dosłownie dwa tygodnie temu mówiły władze dzielnicy o tzw. bazarze Rogatka. – Władze dzielnicy nas informowały, że w tym roku rozpoczną się prace dotyczące aktywności lokalnej – bazar Rogatka. Zgodnie z tą propozycją, którą miasto dzisiaj składa, ma tam powstać obiekt mieszkaniowy, a po bazarze Rogatka ma przebiegać fragment linii tramwajowej – podkreślił.
Kaleta wspomniał też, że przy okazji rozmów dotyczących tworzenia trzeciej linii metra, tej odnogi linii metra na Gocław, mówiło się o tym, że ta linia metra jest mało rentowna, ponieważ będzie nią jeździło za mało ludzi z uwagi na jej przebieg. – A tymczasem miasto samo proponuje jeszcze dodatkową linię tramwajową i będzie zabierać potencjalnych pasażerów – dodał. – Dlatego my jako radni dzielnicy obiecujemy, że będziemy aktywnie brać udział w tych konsultacjach, będziemy dopytywać o wiele elementów miasto i oczekujemy też, że miasto też po prostu zastanowi się nad koncepcją, bo naprawdę myślę, że są ważniejsze elementy do realizacji teraz na terenie choćby Pragi Południe – skwitował wiceszef Ministerstwa Sprawiedliwości.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Tramwajem do Wilanowa pojedziesz za dwa lata! Wiemy, gdzie będą przystanki
Nowa koncepcja zagospodarowania Trasy Tysiąclecia jest prezentowana mieszkańcom w ramach konsultacji społecznych, które potrwają do 30 kwietnia. W ich ramach we wtorek 12 kwietnia odbędzie się spotkanie online. Zostaną zorganizowane też dwa dyżury stacjonarne: 21 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 30 przy ulicy Kawęczyńskiej 2 i 28 kwietnia w Urzędzie Dzielnicy Praga-Południe. Więcej informacji można znaleźć na stronie konsultacji społecznych miasta.