Pozostałe dwie już funkcjonują przy ul. Kazimierzowskiej i al. Niepodległości. - Poczta na Pradze to największa z nowoczesnych warszawskich placówek. Zatrudnia aż 100 pracowników oraz listonoszy - opowiada Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Poczty Polskiej.
Modelowy urząd ma pięć jasno wydzielonych stref usług. Samoobsługowa z automatycznymi urządzeniami przez 24 godziny na dobę umożliwia odbieranie i nadawanie listów, przesyłek i paczek, wypłacanie i wpłacanie pieniędzy oraz bezpłatną informację o usługach pocztowych. Do godz. 21 czynna jest strefa handlowo-filatelistyczna, w której można kupić kartki pocztowe, koperty, prasę oraz artykuły biurowe tak jak na tradycyjnej poczcie. W tych samych godzinach w największej strefie - pocztowej - przy okienkach można skorzystać z pomocy pracownika poczty. Kolejność korzystania z usług regulują tu numerki. Poszczególne okienka mają wyznaczone specjalności: listy, paczki, wpłaty, wypłaty. Do dyspozycji klientów są również strefy: bankowo-ubezpieczeniowa (konta, lokaty, polisy) oraz obsługi klientów biznesowych. Do końca roku w całej Polsce pojawi się około pięćdziesięciu biało-czerwonych urzędów.