Będą tu co najmniej trzy pasy ruchu w każdą stronę i po dwa na łącznicach. Trasa S8 między Powązkami a Konotopą ma długość ponad 10 kilometrów. Jej budowa kosztowała prawie trzy miliardy złotych.
Ekrany dźwiękowe
Ustawione niemal na całej długości trasy ekrany dźwiękochłonne mają blisko siedem metrów wysokości. Biorąc pod uwagę, że jezdnia znajduje się około dwóch metrów poniżej fundamentów ekranów, mieszkańcy bloków zbudowanych wzdłuż arterii będą mieli cicho. Dodatkowym atutem jest kolor i jakość wykonania ekranów - są odporne na wandali i, co istotne, nieprzezroczyste.
Pompy odwadniające
Ekspresówka przebiega przez tereny o wysokim poziomie wód gruntowych. Tak jest szczególnie w rejonie węzła z ulicą Lazurową. Jednak dzięki licznym pompom odprowadzającym gruntówkę trasie nie grozi zatopienie.
Odwodnienie
Wzdłuż trasy S8 ułożone zostały wykonane z betonu rynsztoki. Są bardzo szerokie. Więc podczas deszczu nie ma najmniejszych szans na zalanie jezdni. Woda będzie spływać do minizatoczek ze studzienkami kanalizacyjnymi.
Kanalizacja
Rynsztoki biegnące wzdłuż prawych, skrajnych pasów prowadzą do wyłożonych kostką Bauma zatok, gdzie zamontowane są dwie kratownicowe studzienki kanalizacyjne. Nie ma więc obaw o brak przepustowości wody podczas intensywnych deszczów.