WTP pochwalił się statystykami za ubiegły rok. I jak podaje w zeszłym roku pasażerowie kupili aż 85 mln sztuk biletów wszystkich rodzajów. To więcej o ok. 1,2 mln niż w roku 2018. Spadła natomiast sprzedaż tradycyjnych biletów kartonikowych z paskiem magnetycznym. W 2019 roku WTP zanotowało sprzedaż na poziomie 53 454 494 sztuk, co przełożyło się na kwotę 206,5 mln zł.. Bardzo dobrze sprzedają się bilety za pomocą aplikacji na smartfony. - Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży biletów za pomocą aplikacji na smartfony o prawie 53 proc. Wielką popularnością cieszyły się bilety 20-minutowe, których pasażerowie kupili aż 44 830 114 sztuk. Podróżujący często korzystali z biletów przesiadkowych (75 i 90 minutowych), których sprzedano 32 450 955 sztuk. Wiele osób zdecydowało się na zakup biletów długookresowych: 30-dniowych (3 771 478 sztuk, więcej o 0,11 proc.) oraz 90-dniowych (1 394 078 sztuk, wzrost o prawie 9 proc).
PRZECZYTAJ NASZ MATERIAŁ MAKABRA w centrum Warszawy: Mężczyzna zmarł podczas...
Ten efekt to 12 miesięcy ciężkiej pracy kontrolerów Zarządu Transportu Miejskiego. Przeprowadzili oni 8 769 793 kontroli biletów i nałożyli 220 578 opłat dodatkowych, czyli o 0,9 proc. mniej niż w 2018 roku. Mniej pasażerów jeździ pojazdami WTP bez ważnego biletu – 2,51 proc. w stosunku do 2,99 proc. rok wcześniej.
Coraz więcej gapowiczów decyduje się na uiszczenie opłaty na miejscu u kontrolera - 44,79 proc. Dużo częściej niż rok wcześniej decydowali się również na dokonanie płatności kartą – zrobili tak 50 346 razy, co stanowiło 70,44 proc. opłat. Wartość transakcji dokonanych kartą wyniosła 11 078 273 zł.- poinformował Tomasz Kunert z ZTM.