Państwowa Straż Pożarna poinformowała, że obecnie trwa analiza dokumentacji potrzebnej do wydania opinii ws. bezpieczeństwa przeciwpożarowego w tunelu POW. System przeciwpożarowy działa, ale wykryto też drobne uchybienia. PSP czeka również na uzupełnienie braków w dokumentacji. Kontrola straży pożarnej w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy trwa od poniedziałku. Strażacy testowali tam m.in. systemy wentylacji i wykrywania pożaru.
ZOBACZ TEŻ: Kompromitacja w sprawie tunelu POW. Kraj o Warszawie. Felieton
Jak informowała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA Małgorzata Tarnowska, pozytywną opinię dotyczącą tunelu wydał już sanepid. "Kontrolujący nie wnieśli uwag do dokumentacji ani do zrealizowanych robót" - mówiła Tarnowska. "W toku jest kontrola straży pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o przeprowadzenie kontroli przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie" - dodała.
Polecany artykuł:
Ostatnim etapem procesu odbiorowego ma być kontrola wojewody mazowieckiego. "Po sprawdzeniu dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa oraz otrzymaniu opinii urzędnika bezpieczeństwa wyda zgodę na otwarcie tunelu. Ta decyzja da nam zielone światło na dopuszczenie do ruchu S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów wraz z tunelem" - mówiła rzeczniczka warszawskiego GDDKiA dodając, że według założeń stanie się to jesienią tego roku.
Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.