Most Gdański

i

Autor: PKP PLK Remont Mostu Gdańskiego stał się pilną koniecznością.

Kolejarze nie zwalniają tempa. Przebudowa kolejowego mostu Gdańskiego na półmetku

2019-04-02 9:39

Nie ma już dziewięciu starych przęseł kolejowego mostu Gdańskiego! Kolejarze zdemontowali już całą starą konstrukcję. Widać za to dwa nowe przęsła, które zostaną zamontowane po praskiej stronie mostu. Inwestycja PKP PLK pochłonie ponad 75 mln złotych.

Przebudowa kolejowego mostu Gdańskiego ruszyła w ubiegłym roku.

Od listopada zeszłego roku rozebrano dziewięć stalowych konstrukcji o łącznej wadze prawie 2 tysięcy ton – poinformował Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Do tej operacji kolejarze użyli specjalistycznych, ciężkich dźwigów, które na barkach zdejmowały stal z filarów. Razem z rozbiórką rozpoczęły się montaże nowych, wytrzymalszych przęseł. Nowe elementy były składane na placu budowy od strony Wisłostrady i umieszczane na specjalnych konstrukcjach, które transportowały je na praski brzeg.

Obecnie dwa z dziewięciu przęseł są już gotowe i wykonawca przygotowuje się do ich osadzenia na filarach. Nowy południowy tor kolejowego mostu Gdańskiego wybudowany zostanie do sierpnia. 

Odnowiona 500-metrowa południowa nitka będzie dostosowana do przejazdów pasażerskich z prędkością aż 120 kilometrów na godzinę, a towarowych z prędkością 100 km/h. Inwestycja pochłonie ponad 75 mln złotych

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki