Oferta konsorcjum, w skład którego weszły firma Lemitor Ochrona Środowiska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach i Instytutu Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej, spełniła wszystkie wymagania postawione w przetargu – przekazała rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. Prace zostały wycenione na ponad 3,7 mln zł, czyli o ponad tysiąc złotych mniej niż zarezerwowała na ten cel GDDKiA.
Wykonawca wykona wszystkie niezbędne pomiary i badania powietrza, zgodnie z postanowieniem RDOŚ. Dane będą zbierane z rejonu wyrzutni spalin zlokalizowanych m.in przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali i będą dotyczyły "stężenia/zawartości w powietrzu dwutlenku azotu, pyłu zawieszonego (PM2,5 oraz PM10) i benzenu". Badania będą prowadzone przez rok na wyrzutniach oraz minimum 70 dni w roku w rejonie portali. Na dostarczenie wyników pomiarów oraz wykonanie analizy, wykonawca ma około 20 miesięcy od podpisania umowy.
Polecany artykuł:
Podpisanie umowy zaplanowano na wrzesień. Już po trzech miesiącach od rozpoczęcia pomiarów wykonana zostanie wstępna analiza wyników pomiaru. Wykonanie całego zadania zajmie wykonawcy około 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.
- Zakończenie wszystkich prac związanych z opracowaniem wyników pomiarów i sporządzeniem analizy porealizacyjnej przewidywane jest w I kwartale 2023 roku - przekazała Małgorzata Tarnowska.
Zobacz: GDDKiA podała nowe informacje o tunelu POW. Kierowcy są w wielkim szoku
Polecany artykuł:
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska. Wciąż jednak trasa jest niepełna. Drogowcy kilkukrotnie przekładali termin oddania ostatniego odcinka POW, czyli tunelu pod Ursynowem. Ostatecznym terminem miał być wrzesień bieżącego roku, jednak kilka dni temu data znów została przesunięta. Drogowcy nie dali rady uzyskać pozwolenia na użytkowanie i zapowiadają, że uda im się na jesieni.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł.
Polecany artykuł: