Zmiany zostaną wprowadzone przy okazji końcowych prac przy rozbudowie drugiej linii metra. Zarząd Dróg Miejskich bierze się za przebudowę tego, co na powierzchni. Główna arteria Targówka zostanie przebudowana na półtorakilometrowym odcinku od ul. Rembielińskiej do ul. św. Wincentego. Teraz do dyspozycji kierowców są dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Zmotoryzowani mogą spać spokojnie, bo tak zostanie, choć w niektórych miejscach autobusy zatrzymają się na jezdni, a nie w zatokach. Trasa zyska jednak nowe chodniki i drogi rowerowe. – Ul. Kondratowicza jest niezwykle szeroka, liczy sobie aż 60 m. i posiada pokaźny pas dzielący między jezdniami. To rezerwa pod trasę tramwajową zostawiona dekady temu. Zamiast tramwaju powstało metro, więc przestrzeń na powierzchni czeka duża przemiana – tłumaczy rzecznik ZDM Jakub Dybalski.
Istniejące już pasy zieleni zostaną odpowiednio zagospodarowane. W ramach prac naziemnych robotnicy zasadzą tam aż 700 dodatkowych drzew. Będą to głównie klony, graby i lipy. Po zakończeniu prac ul. Kondratowicza zamieni się w „aleję tysiąca drzew”.
Polecany artykuł:
Autostrada dla rowerów
Duży nacisk stołeczni urzędnicy położą na drogi dla rowerów. Obecna ścieżka zostanie gruntownie zmodernizowana i poszerzona, a po przeciwnej stronie powstanie dodatkowa droga dla rowerów, która ułatwi dojazd do osiedli i połączy się z ul. św. Wincentego. Nowy blask zyskają też chodniki, nawierzchnia jezdni oraz oświetlenie. ZDM przebuduje też prostopadłą ul. Chodecką od ul. Kondratowicza do ul. Wyszogrodzkiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, ścieżka rowerowa i chodniki. Urzędnicy zadbają też o miejsca parkingowe przy Szpitalu Bródnowskim.