W 2021 roku przy Kondratowicza będą dwie stacje metra – przy skrzyżowaniu z ul. św. Wincentego i przy ul. Rembielińskiej. Metro Warszawskie zamówiło koncepcję architektoniczną odcinka liczącego w sumie trzy stacje (Zacisze, Kondratowicza, Rembielińska). Według umowy dokumentacja ma być gotowa jesienią tego roku.
Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra.
Według koncepcji przy Kondratowicza pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut.