Hotdogomat w Żabce
Przy ul. Dobrej 54 na warszawskim Powiślu stanął jeden z wielu autonomicznych sklepów sieci Żabka w Polsce. Z tą różnicą, że w sklepie w stolicy klienci mogą spotkać Robbiego. Robota, który robi hot-dogi na zamówienie.
– To pierwszy na świecie hotdogomat. W sklepie został zamontowany 9 czerwca – przekazywał w rozmowie z "Super Expressem" w czerwcu Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabce. – Klienci byli w szoku. Najlepiej reagowały dzieci: śmiały się, oglądały z zaciekawieniem. Studenci również już się przekonali do Robbiego – dodawał Grabowski.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Warszawa miastem robotów. Parzą kawę, przynoszą paczki, dostarczają pizzę i śpiewają "sto lat"
Jednak jak się okazuje, roboty, które niedługo mogą zastąpić naszą pracę w stu procentach, nie zawsze są niezawodnymi maszynami. O tym przekonał się jeden z klientów sklepu Żabka, właśnie przy ul. Dobrej 54. Robbie, zamiast przepysznego hot-doga, podał mężczyźnie… samą parówkę!
Robot w Żabce podał samą kiełbaskę
Jeden z użytkowników serwisu TikTok opublikował krótki film, gdzie uwiecznił cały proces tworzenia hot-doga przez autonomiczne ramię o imieniu Robbie. Robot najpierw podnosi parówkę i próbuje ją włożyć do wcześniej podgrzanej bułki jednak… nie trafia w nią i pieczywo obraca się bokiem. To nie przerwało pracy robota!
Nagrywający nie kryli zaskoczenia, co więcej, byli zszokowani zaistniałą sytuacją, czego dowodem mogą być otwarte usta jednego z mężczyzn. Nie zabrakło również uśmiechów. Pod koniec widzimy, jak otwiera się miejsce, z które możemy odebrać przygotowane hot-dogi. Chłopak, który trzymał telefon w ręku pyta retorycznie: „Mam to teraz wziąć?”.
Czy to pierwsza taka sytuacja w tym sklepie? – Robot Robbie, to niezwykle inteligentne urządzenie, choć raz na 1000 razy, podobnie jak człowiekowi, może zdarzyć mu się pomyłka w przygotowaniu hot-doga. Nie zmienia to jednak faktu, że urządzenie radzi sobie świetnie – zwłaszcza, że cały czas działa w fazie testów. Od początku swojej działalności Robbie przygotował dla klientów warszawskiej Żabki Nano tysiące hot-dogów. W Żabce testujemy wiele rozwiązań bazujących na zaawansowanych technologiach, a robot Robbie jest jednym z najbardziej nowatorskich. Cały czas wsłuchujemy się w sygnały naszych klientów, monitorujemy incydentalne pomyłki i usprawniamy procesy. Mamy radość z tego, że możemy robić to wspólnie z naszymi klientami. Klienta, który zgłosił nam potknięcie Robbiego zapraszamy na darmowego hot-doga… tym razem z bułką :) – komentuje zaistniałą sytuację biuro prasowe Żabki.