Przebudowa warszawskiej linii obwodowej wchodzi w decydującą fazę. Są nowe tory. Na wybudowanych peronach montowane są wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oświetlenie.
Wyremontowana trasa ma być gotowa w sierpniu. W październiku linią obwodową pojadą pierwsze pociągi. Pasażerowie będą mogli skorzystać z odnowionych stacji: Warszawa Młynów, Warszawa Wola i 8 peronu stacji Warszawa Zachodnia.
Na trasie pojawi się też dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (budowa już trwa) i Warszawa Powązki (przystanek jest w fazie projektu). Perony wykonane są w wysokim standardzie – eleganckie, ale bez przepychu.
W niedzielę (29.07) na trasę wyjedzie ponad stutonowa lokomotywa, która sprawdzi wytrzymałość wiaduktów nad ulicami: Kasprzaka, Wolską, Zawiszy i Obozową. To ważny moment dla PKP Polskich Linii Kolejowych i firmy, która prowadzi remont.
Linia obwodowa będzie pełniła bardzo ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne do stacji Warszawa Gdańska. Remont linii średnicowej (między Warszawą Wschodnią, Centralną i Zachodnią) ma się rozpocząć w 2020 roku i potrwać 4 lata. Terminy stoją jednak pod znakiem zapytania.
Na placu przebudowy linii obwodowej w Warszawie była Agata Sulińska z Radia Eska.