Uwaga! Oszuści nie śpią!
Postęp technologiczny ułatwia nam życie, ale może też poważnie zaszkodzić. Wraz z wprowadzaniem nowych rozwiązań pojawiają się kolejni spryciarze wykorzystujący ludzką ufność i niewiedzę. Ostatnimi czasy dużą popularność zdobyły płatności wykonywane kodem BLIK, wygenerowanym w aplikacji banku. Jak się okazuje, są one również wykorzystywane przez oszustów łasych na cudze pieniądze. Coraz częściej pojawiają się informacje o "oszustwie na BLIK". O co chodzi?
Nowy sposób - oszustwo na BLIK
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon. Informację o takim działaniu otrzymali w ubiegły czwartek legionowscy policjanci. Zgłosiła się do nich kobieta, która za pośrednictwem komunikatora społecznościowego, otrzymała od swojej znajomej wiadomość z prośbą o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. Wiadomość ta nie wydała jej się nawet w najmniejszym stopniu podejrzana i bez chwili zastanowienia przekazała znajomej potrzebny kod. Niestety już po kilkunastu minutach gorzko tego pożałowała. Dowiedziała się bowiem, że padła ofiarą przestępstwa. Okazało się, że oszust, przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, w imieniu znajomej rozsyłał wiadomości z prośbą o pożyczkę. W ten sposób "pomocna" kobieta straciła tysiąc złotych.
Jak wygląda oszustwo na BLIK?
Jak informuje legionowska policja, oszustwo na BLIK robi się coraz bardziej popularne. W ostatnich dniach ofiarą oszustów padło kilku mieszkańców powiatu kwidzyńskiego. Jak to dokładnie działa? Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji od do płatności telefonem, a następnie przesłać go "znajomemu", pod którego podszywa się oszust. W przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można już cofnąć, ponieważ przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze.
Polecany artykuł:
Bądźcie czujni!
Policja radzi, by nie działać pochopnie, gdy otrzymamy prośbę pomocy od znajomego. Przede wszystkim trzeba upewnić się, że osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jak to zrobić? Najlepiej do niej zadzwonić i potwierdzić, czy faktycznie wysłała taką wiadomość i potrzebuje pomocy. To proste działanie pomoże uniknąć wielu nieprzyjemności. Legionowscy policjanci przypominają: "Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów".