- Mam nadzieję, że pierwszy pociąg dla Metra Warszawskiego pojawi się w stolicy wiosną 2022 roku. Bardzo na niego czekamy, bo w połowie przyszłego roku zakończą się prace przy budowie kolejnych stacji drugiej linii metra na Bemowie i Targówku - mówi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Spawanie aluminiowych pudeł odbywa się w Ostrawie, malowanie, montaż i pierwsze testy - w Pilźnie. - W projekt zaangażowani są liczni poddostawcy z Polski, współpracujemy też z polskimi uczelniami – wylicza Petr Brzezina, prezes Škoda TG. Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy z Pilzna.
Zobaczcie nowe wagony dla metra w GALERII:
Polecany artykuł:
Umowa metra z pilzneńską Škodą obejmuje między innymi również dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu. Škoda Transportation Group dostarczyła już dwie generacje wagonów metra do Petersburga oraz zmodernizowała wagony praskiego metra. - Nowoczesny, jednoprzestrzenny pojazd dla Metra Warszawskiego, wyposażony między innymi w system odzyskiwania energii podczas hamowania, wchodzi w fazę prac rozruchowych oraz badań typu. Zanim wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, czekają nas długie tygodnie testów statycznych i dynamicznych. Chodzi o standardowy proces, któremu poddawane są nowe modele pojazdów - dodaje Zdeněk Sváta, starszy wiceprezes ds. realizacji Škoda Transportation.