Chociaż odcinek metra Kabaty-Politechnika został otwarty w kwietniu 1995 roku, pierwsza linia została oddana do użytku w całości dopiero 13 lat później, kiedy nastąpiło otwarcie stacji końcowej na Młocinach.
Polecany artykuł:
Co ciekawe budowę metra w Warszawie planowano już w latach dwudziestych ubiegłego wieku. W 1925 roku władze miasta podjęły uchwałę o opracowaniu projektu kolei podziemnej, a już dwa lata później szkicowy plan kierunków tras był zatwierdzony i trwały badania geologiczne. Wojna przerwała prace projektowe i budowę wznowiono dopiero w 1951 roku. Niestety, zaledwie sześć lat później znowu ją przerwano.
Polecany artykuł:
Minęło ponad 30 lat i w 1985 roku rozpoczęto budowę tunelu metodą podziemną przy użyciu tarczy. Po dziesięciu latach odcinek Kabaty-Politechnika był gotowy. W sieci pojawił się film, który pokazuje jak wyglądała stacja Natolin jeszcze w czasie prac w 1992 roku. Już wtedy Warszawiacy mogli przejechać się podziemną kolejką i jak widać na filmie, zainteresowanych taką „wycieczką” było całkiem sporo.