Betonowe tory na Grochowskiej

i

Autor: Marcin Wziontek/SUPER EXPRSS Betonowe tory na Grochowskiej

Miało być zielono a jest SZARY BETON. Co z remontem torowiska na Grochowskiej? [GALERIA]

2020-03-11 18:36

Remont torów tramwajowych na ulicy Grochowskiej rozpoczął się w maju 2019 roku. Przez prawie pięć miesięcy tramwaje kursowały na objazdach. Prace warte 80 mln zł trwają jednak do dziś. Tory miały pokryć zielone rośliny, do tej pory widać jednak szary beton.

Miało być zielono a jest szaro i ponuro. Co z nowym torowiskiem na Grochowskiej? Teraz widać wyraźnie, że nie wszystko udało się dokończyć robotnikom. Zamiast obiecywanej zielonej linii na środku ulicy, w oczy rzuca się wybetonowany długi pas. Tory miały być pokryte dorodną, piękną trawą. - W ubiegłym roku po fali upałów podjęliśmy decyzję o tym, że na torowisku nie będzie trawy, którą trzeba często podlewać, nawet co drugi dzień. Wybraliśmy rozchodnik, roślinę droższą ale nie potrzebującą tyle wody co trawa – stwierdził Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

Osłabiony PREZYDENT jest na zwolnieniu lekarskim! Czy to KORONAWIRUS?

Kiedy zielona Grochowska?

W takim razie, należy jeszcze zapytać kiedy szary beton pokryje nowoczesna roślina? Według spółki ma to nastąpić na przełomie zimy i wiosny. - Najdalej w ciągu kilku tygodni rozpoczniemy rozkładanie rozchodnika na całej długości Grochowskiej. Czekamy na moment, gdy nie będzie ryzyka, że w nocy temperatura będzie spadać poniżej zera co nim roślina się ukorzeni, może jej zaszkodzić – przekazał rzecznik spółki. Rozkładanie rozchodnika tramwajarze mają prowadzić nocami w ciągu przerwy, gdy nie jeżdżą przez kilka godzin tramwaje. Mniej więcej między 24:00 a 4:00.

WHO ogłosiło PANDEMIĘ! Przegrywamy walkę z koronawirusem?

Co poza rozchodnikiem?

Odnowiona trasa z nowymi torami ma zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa, głównie dzięki instalacji sygnalizacji, regulacji szerokości pasów, zmuszającej kierowców do wolniejszej jazdy oraz budowie azyli dla pieszych. Zostały przebudowane przystanki, są wyższe i szersze. Teraz mogą z nich korzystać pasażerowie z niepełnosprawnościami i opiekunowie z dziećmi w wózkach. Do przystanków prowadzą teraz dojścia z dwóch stron, co skraca do nich drogę. Na przebudowanych peronach został zainstalowany już system dynamicznej informacji pasażerskiej, która informuje za ile minut przyjedzie następny tramwaj. Między rondem Wiatraczna a Zieleniecką tramwajarze wymienili konstrukcję torowiska na nową, na remontowanym odcinku znalazło się 9 km szyn. Przebudowanych zostało 12 przystanków. Koszt całej inwestycji to około 80 milionów złotych.

DZIKIE TŁUMY w SKLEPACH w WARSZAWIE! Takich kolejek nie było dawno

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają