Miało być zielono a jest szaro i ponuro. Co z nowym torowiskiem na Grochowskiej? Teraz widać wyraźnie, że nie wszystko udało się dokończyć robotnikom. Zamiast obiecywanej zielonej linii na środku ulicy, w oczy rzuca się wybetonowany długi pas. Tory miały być pokryte dorodną, piękną trawą. - W ubiegłym roku po fali upałów podjęliśmy decyzję o tym, że na torowisku nie będzie trawy, którą trzeba często podlewać, nawet co drugi dzień. Wybraliśmy rozchodnik, roślinę droższą ale nie potrzebującą tyle wody co trawa – stwierdził Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.
Osłabiony PREZYDENT jest na zwolnieniu lekarskim! Czy to KORONAWIRUS?
Kiedy zielona Grochowska?
W takim razie, należy jeszcze zapytać kiedy szary beton pokryje nowoczesna roślina? Według spółki ma to nastąpić na przełomie zimy i wiosny. - Najdalej w ciągu kilku tygodni rozpoczniemy rozkładanie rozchodnika na całej długości Grochowskiej. Czekamy na moment, gdy nie będzie ryzyka, że w nocy temperatura będzie spadać poniżej zera co nim roślina się ukorzeni, może jej zaszkodzić – przekazał rzecznik spółki. Rozkładanie rozchodnika tramwajarze mają prowadzić nocami w ciągu przerwy, gdy nie jeżdżą przez kilka godzin tramwaje. Mniej więcej między 24:00 a 4:00.
WHO ogłosiło PANDEMIĘ! Przegrywamy walkę z koronawirusem?
Co poza rozchodnikiem?
Odnowiona trasa z nowymi torami ma zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa, głównie dzięki instalacji sygnalizacji, regulacji szerokości pasów, zmuszającej kierowców do wolniejszej jazdy oraz budowie azyli dla pieszych. Zostały przebudowane przystanki, są wyższe i szersze. Teraz mogą z nich korzystać pasażerowie z niepełnosprawnościami i opiekunowie z dziećmi w wózkach. Do przystanków prowadzą teraz dojścia z dwóch stron, co skraca do nich drogę. Na przebudowanych peronach został zainstalowany już system dynamicznej informacji pasażerskiej, która informuje za ile minut przyjedzie następny tramwaj. Między rondem Wiatraczna a Zieleniecką tramwajarze wymienili konstrukcję torowiska na nową, na remontowanym odcinku znalazło się 9 km szyn. Przebudowanych zostało 12 przystanków. Koszt całej inwestycji to około 80 milionów złotych.
DZIKIE TŁUMY w SKLEPACH w WARSZAWIE! Takich kolejek nie było dawno