Stołeczni taksówkarze nie mają lekko. Żeby dostać od miasta licencję muszą spełnić całą listę warunków takich jak przejście szkolenia, które kończy się egzaminem z topografii Warszawy oraz przepisów prawa miejscowego (m.in. cen urzędowych oraz przepisów porządkowych). Ma to podnieść jakości usług przewozowych, świadczonych przez taksówkarzy.
Kontrole miasto przeprowadzało razem z policją, Mazowieckim Urzędem Celno-Skarbowym w Warszawie, Inspekcją Transportu Drogowego oraz Strażą Graniczną. Sprawdzonych zostało 2685 taksówkarzy, a w przypadku prawie tysiąca stwierdzono nieprawidłowości. Najczęściej występujące uchybienia to prowadzenie auta przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (590 przypadków), nie posiadanie licencji (256 przypadków), brak kasy fiskalnej (139 przypadków), a nawetbrak uprawnień do kierowania pojazdami (26 przypadków).