- Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby - urozmaicone i atrakcyjne lekcje. A podstawa programowa obliguje nauczycieli do rozwijania kompetencji cyfrowych swoich uczniów i korzystania z różnego rodzaju narzędzi informatycznych. To nasza kolejna propozycja w ramach rozwijającej się dynamicznie platformy Eduwarszawa.pl - powiedziała Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.
Udział w projekcie WawaCraft mogą wziąć nauczyciele i uczniowie (w wieku 10-16 lat) z warszawskich samorządowych szkół i placówek oświatowych. - Zaprezentujemy zastosowanie gry Minecraft: Education Edition w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym na różnych przedmiotach - informuje stołeczny ratusz.
Ten innowacyjny projekt powstał we współpracy Microsoft Polska i Mindcloud i wykorzystuje potencjał platformy cyfrowej Eduwarszawa.pl, która skupia obecnie ponad 200 tys. użytkowników.
- W Nowym Jorku uczniowie wspólnie z nauczycielami - w grze - wykorzystując Minecraft: Education Edition zrekonstruowali budynek szkoły. W Walii i w Kanadzie eksplorowali architekturę - także poruszając się w wirtualnym świecie gry Minecraft. W ubiegłym roku odbył się Minecraft Education Global Build Championship. Międzynarodowy konkurs zgromadził prace ponad 1250 uczniów, którzy w grze projektowali świat, w którym ludzie mogliby bezpiecznie i szczęśliwie żyć w zgodzie ze światem natury - powiedziała Cecylia Szymańska, dyrektor ds. edukacji w polskim oddziale Microsoft.
- Przykładów wykorzystania gry Minecraft w edukacji nie trzeba jednak szukać daleko. Uczniowie rzeszowskich szkół zaprojektowali „miasto innowacji” korzystając z Minecraft: Education Edition. Z kolei Godzina Kodowania gromadzi setki, a nawet tysiące uczniów szkół podstawowych, którzy uczą się i rozwijają kreatywność, wykorzystując kodowanie, czyli współczesny język obowiązkowy - dodała.
Jak podaje stołeczny ratusz, uczestnicy projektu WawaCraft otrzymają pakiet map i scenariuszy lekcji o tematyce varsavianistycznej, a także z zakresu informatyki, chemii czy nauk ekologicznych lub innych związanych z przedmiotem nauczania. Co więcej, nauczycielom, którzy będą chcieli poprowadzić zajęcia dla swoich uczniów z użyciem Minecraft, zapewnione będą również tematyczne szkolenia online oraz wsparcie ekspertów przez cały czas trwania projektu.
Polecany artykuł:
Projekt zakończy się konkursem dla zespołów szkolnych (nauczyciel i grupa uczniów). Ich zadaniem będzie stworzenie własnych map edukacyjnych. - Wyróżnione prace zostaną nagrodzone i udostępnione jako materiał dydaktyczny dla warszawskich placówek edukacyjnych - zachęca ratusz.
Oto etapy projektu:
- od 12 do 30 kwietnia - przyjmowane będą zgłoszenia poprzez elektroniczny system Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy
- 11 oraz 13 maja - odbędzie się webinarium dla nauczycieli: „Jak prowadzić zajęcia z użyciem Minecraft: Education Edition”
- maj - czerwiec - realizacja zajęć szkolnych z użyciem Minecraft: Education Edition (wykorzystanie udostępnionych map edukacyjnych oraz tworzenie własnych)
- czerwiec – konkurs (stworzenie własnych map edukacyjnych w trzech obszarach tematycznych:
- EkoCraft (mapy dotyczące zrównoważonego rozwoju Warszawy),
- SzachCraft (mapy dotyczące szachów),
- HistoCraft (mapy dotyczące historii Warszawy)
- do 11 czerwca - nadsyłanie prac konkursowych przez maksymalnie 5-osobowe zespoły szkolne składające się z nauczyciela i grupy uczniów
Rozstrzygnięcie końcowego konkursu będzie jeszcze w tym roku szkolnym!