Pozwolenie na użytkowanie dla ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy wydał już Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Ostatnim etapem przed otwarciem nowej trasy ma być decyzja wojewody mazowieckiego Konstantego Radziwiłła. Według informacji przekazanych przez jego rzeczniczkę Ewę Filipowicz nastąpi to do poniedziałkowego poranka. Nieoficjalnie wiadomo, że liczący ponad 4,6 km odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Warszawa Wilanów ma być otwarty jeszcze tego samego dnia. Do dyspozycji kierowców na ursynowskim odcinku POW udostępniony będzie najdłuższy tunel w Polsce liczący 2335 metrów. Obie nawy tunelu mają po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny (rezerwa na czwarty pas ruchu). Zaraz po otwarciu uruchomiony będzie też odcinkowy pomiar prędkości!
Jak poinformował nas wiceprezydent Michał Olszewski prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski nie otrzymał zaproszenia na uroczystość otwarcia. - Nasi urzędnicy przygotowali wszystkie konieczne do uruchomienia tej inwestycji dokumenty. Dostosowaliśmy organizację ruchu pod otwarcie tunelu pod Ursynowem i łącznika. Ale jeśli chodzi o ceremonię otwarcia to żadne zaproszenie do nas nie wpłynęło - mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Wszystko wskazuje na to, że czerwoną wstęgę jednej z największych inwestycji w Warszawie przetnie Premier Mateusz Morawiecki.
Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment POW, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.