Można budować metro!

i

Autor: materiały prasowe

Można budować metro!

2016-09-22 14:00

Dobre wieści! Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera (56 l.) wydał wczoraj ostatnie pozwolenia na rozbudowę podziemnej kolejki na Wolę. W przyszłym tygodniu miasto ma podpisać umowę z firmą Gulermak na budowę, a w październiku Turcy wejdą na Górczewską i Wolską, zamykając te ulice na czas swoich robót.

To już koniec impasu przy budowie II linii metra na Wolę. Wojewoda dał w końcu miastu zielone światło. - To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra - powiedział Zdzisław Sipiera.

Miejscy urzędnicy nie kryją zadowolenia. - Dobre wieści. Ruszamy z inwestycją - mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Co dalej? Firma Gulermak musi wpłacić zabezpieczenie finansowe na konto Zarządu Transportu Miejskiego. ZTM ma natomiast poinformować Metro Warszawskie, że taka wpłata została dokonana i to Metro przygotuje fizycznie umowy dla wykonawców i miasta. Samo podpisanie umowy ma nastąpić w przyszłym tygodniu na oficjalnym spotkaniu, prawdopodobnie w wolskim ratuszu. Potem wykonawca będzie miał 30 dni na wejście na teren budowy, więc fizycznie prace mają się rozpocząć w październiku.

W ramach budowy metra na Wolę powstaną tunel o długości 3,4 kilometra oraz trzy nowe stacje - Płocka, która będzie się znajdowała w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej, Młynów (pod wiaduktami kolejowymi przy Prymasa Tysiąclecia) oraz Księcia Janusza (pod Górczewską, w rejonie skrzyżowania z Księcia Janusza). Na przełomie października i listopada ma zostać zamknięta całkowicie ulica Górczewska pod wiaduktami kolejowymi w okolicach alei Prymasa Tysiąclecia, a odcinek od Ciołka do Góralskiej ma być przeznaczony tylko dla autobusów. Zamknięte będą wloty w Górczewską z Ciołka i Księcia Janusza oraz z Płockiej w Wolską. Budowa zakończy się po 36 miesiącach, czyli pod koniec 2019 roku. Koszt robót to 1,148 mld złotych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają