Badania, podzielone na trzy edycje, przeprowadziło Ogólnopolskie Stowarzyszenie „RoPSAN – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim” we współpracy z Fundacją Savant przy wsparciu Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy. Łącznie było 550 audytów w 130 stacjach paliw.
W ramach projektu były trzy edycje badań, którymi organizatorzy objęli ponad 90 proc. warszawskich stacji paliw. Było to 550 audytów w 130 stacjach paliw. W każdym audycie uczestniczyły dwie osoby – „pijany kierowca” i „trzeźwy kierowca”. Ten drugi interweniował, gdy zobaczył pracownika stacji gotowego sprzedać alkohol nietrzeźwej osobie.
W 2017 r., podczas pierwszej edycji, aż w 70 proc. przypadków pracownicy stacji byli gotowi sprzedać alkohol „pijanemu kierowcy”. Dopiero po interwencji drugiego z audytorów – „trzeźwego kierowcy” – większość (75 proc.) ze sprzedających anulowała sprzedaż piwa.
W II edycji, zakończonej w sierpniu 2018 r., odsetek odpowiedzialnych sprzedawców zwiększył się do 44 proc. Niestety, w III edycji wyniki są na podobnym poziomie (42 proc.).
Między pierwszą a drugą edycją badań, do menedżerów stacji paliw, w których podczas badania sprzedawcy byli gotowi sprzedać alkohol „pijanym kierowcom”, trafiły specjalne listy interwencyjne od rodziców ze Stowarzyszenia „RoPSAN” oraz Młodzieżowej Rady Warszawy, partnera projektu. Organizatorzy, przedstawiając wyniki badań, prosili ich o rozmowę ze swoimi pracownikami i zwrócenie uwagi na konieczność zmiany dotychczasowych nieskutecznych standardów sprzedaży alkoholu. Dzięki współpracy z Młodzieżową Radą Warszawy i promocji idei kampanii, na konferencji samorządów uczniowskich do projektu włączyło się kilkanaście warszawskich szkół, w których zbierane są podpisy pod listami interwencyjnymi do stacji paliw.