W czwartek, 1 września, w Domach Towarowych Wars Sawa Junior, w samym sercu stolicy otwiera się Adidas Warszawa. Sklep składa się z trzech pięter z widokiem na Pałac Kultury, z których każde oferuje inne atrakcje i opowiada inną historię. Sklep zajmuje powierzchnię 2400 mkw, w tym aż 1210 mkw to sala sprzedaży, a 420 mkw to przestrzeń Sport Base Warsaw – miejsca treningów, spotkań i bazy dla społeczności Adidas Runners Warsaw. Adidas w nowym sklepie podkreśla ważne dla marki wartości – sport, lifestyle, kulturę, inkluzywność i zrównoważony rozwój, które są reprezentowane m.in. poprzez różnorodne manekiny czy sztukę lokalnych twórców. W sklepie wykorzystano materiały z recyklingu, nadano nowe życie designerskim meblom z lat 50-tych i 60-tych, a także wykorzystano podłogę ze starej siłowni.
Adidas Warszawa naszpikowany elektroniką
Sklep jest naszpikowany cyfrowymi i wirtualnymi rozwiązaniami, które będą atrakcją dla klientów i ułatwią im wybór produktów. Oprócz opcji Click & Collect, klienci mają do dyspozycji rozwiązanie BITM (Bring It To Me), dzięki któremu mogą zeskanować wybrane buty w sklepie za pomocą aplikacji adidas, a obsługa dostarczy im produkt w wybranym rozmiarze do miejsca, w którym się znajdują. Jeśli klienci nie znajdą w sklepie produktu, którego szukali, mogą skorzystać z opcji Endless Aisle, czyli zamówić produkt w sklepie z dostawą do domu. W przymierzalniach znajdują się ekrany, które umożliwią klientom przeniesienie się w inne miejsce i obejrzenie produktów w innych okolicznościach, np. wśród przyrody czy na trasie biegowej, dzięki opcji zmiany wirtualnego tła w przymierzalni. W sklepie znajdują się też multimedialne rozwiązania, których celem jest zwiększanie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju, m.in. interaktywne ekrany, na których klienci mogą zagrać w grę o tematyce związanej z ochroną środowiska, zachęcającą do zbierania i segregowania plastikowych odpadów. Ekrany reagują na ruch rąk dzięki wbudowanym kamerom, więc możemy „zbierać” plastikowe odpady pływające w wodzie. Ponadto adidas zachęca do ograniczenia zużycia plastiku również za pomocą punktów do uzupełniania wody pitnej zaprojektowanych we współpracy z Leogant, które znajdują się na każdym piętrze sklepu.
Sklep Adidas inspirowany Warszawą
Nowy sklep reprezentuje światowy poziom, ale inspiruje się Warszawą. Dlatego dużo miejsca poświęcono pracom lokalnych artystów, których przekaz odzwierciedla najważniejsze dla adidas wartości i nawiązuje tematycznie do Warszawy. Wśród nich są m.in. prace Mateusza Króla, który stworzył trójwymiarową panoramę Warszawy, gdzie architektura przeplata się z obiektami bezpośrednio związanymi ze sportem, fotografie z drona autorstwa Marka Ognia, które mają na celu zwrócenie uwagi na Wisłę jako kluczowy ekosystem i część życia mieszkańców Warszawy, czy grafika Joanny Polaczyk będąca ilustracją istoty projektu adidas Breaking Barriers, nawiązującego do idei, że świat sportu powinien być w pełni dostępny dla kobiet, niezależnie od rasy, klasy czy religii. Dzięki pracy Joanny Polaczyk, adidas Warszawa to pierwszy punkt marki na świecie, posiadający wizualną reprezentację tego projektu w przestrzeni handlowej. W adidas Warszawa będzie można również obejrzeć pracę SC Szyman, twórcy plakatów i murali, który na ścianie sklepu stworzył symboliczną mapę śródmieścia, na której zaznaczył trasę prowadzącą do Sports Base Warsaw.
Przestrzeń dla młodych artystów
Oprócz stałej ekspozycji prac artystów, w sklepie znajduje się również przestrzeń, którą adidas udostępni młodym twórcom, by mogli zaprezentować swoje prace: na ten cel przeznaczono specjalną ścianę, do której tworzenia marka zaprosi rozmaitych lokalnych artystów, wspierając ich twórczość. Ponadto, adidas Warszawa będzie współpracować z Instytutem Dźwięku, nowoczesną szkołą produkcji muzyki, której adepci będą zapraszani do zagrania swoich setów w sklepie.
Otwarcie sklepu Adidas Warszawa
Adidas Warszawa to miejsce spotkań z artystami i influencerami, przestrzeń warsztatów czy imprez, także przeznaczonych wyłącznie dla kobiet.
Sklep będzie tętniącym życiem miejscem dla członków adiClub, gdzie będą mogli doświadczyć unikalnych korzyści i wydarzeń. Z okazji otwarcia adidas Warszawa, Pasaż Wiecha będzie odmieniony i wyposażony w elementy sportowe i instalacje z różnymi atrakcjami. W ramach cyklu „Sport Thursdays’ w czwartki będą odbywały się spotkania i warsztaty z ambasadorami marki adidas. W „Inclusivity Fridays” zaplanowane są rozmowy i warsztaty z inspirującymi ludźmi, ale też hip hop jam i warsztaty o tym, jak poruszać się podczas sesji zdjęciowych. Natomiast w „Sustainability Saturdays” odbędą się m.in. warsztaty o tym, jak spersonalizować i przywrócić drugie życie sneakersom. Wszystkie spotkania będą prowadzone przez sportowców i influencerów. By zapisać się na wydarzenia, zarejestruj się bezpłatnie w adiClub, a następnie odszukaj w aplikacji adidas stronę sklepu adidas Brand Center Warsaw pod sekcją „sklepy w okolicy” i zapisz się na wydarzenie. adidas Warszawa będzie otwarte dla klientów już od godziny 12:00 w dniu 1 września.