To jest ten czas, kiedy trzeba zatrzymać się na chwilę i pochylić nad corocznym rozliczeniem PIT. Warto jednak się spieszyć, bo czasu na to nie zostało zbyt dużo. Termin upływa bowiem już 30 kwietnia. Chociaż dla niektórych wypełnienie odpowiedniego formularza może wydawać się czarną magią, to w rzeczywistości jest to banalnie proste.
Od 2019 roku Urząd Skarbowy sam przygotowuje i wypełnia odpowiednie formularze, a gdy upływa termin składania zeznań podatkowych, są one automatycznie akceptowane! Warto jednak samemu spojrzeć na wypełnione formularze. Dlaczego? Z kilku prostych powodów:
- w porę znajdziemy i poprawimy błędy
- skarbówka przesyła zwrot nadpłaconego podatku w ciągu 45 dni d akceptacji zeznania - czyli im szybciej wyślemy PIT, tym szybciej pieniążki trafią na nasze konto!
- sami możemy wskazać dodatkowe ulgi (Urząd Skarbowy sam ich w naszych wnioskach nie uzupełnia!)
- swobodnie możemy wybrać organizację, której chcemy przekazać swój 1 proc. podatku
Jak już poprawimy lub uzupełnimy formularz, wystarczy go zaakceptować.
Jak rozliczyć PIT przez internet?
Warto pamiętać, że w tym roku zaszła zmiana w usłudze Twój e-PIT. Usługa ta została bowiem zintegrowana z e-Urzędem Skarbowym, czyli nowym elektronicznym narzędziem skarbówki. Dzięki temu w jednym miejscu możemy nie tylko złożyć rozliczenie PIT, ale również zapłacić mandaty, wysłać pismo do urzędu czy też zalogować się do bezpłatnych narzędzi do prowadzenia firmy. Do strony prowadzą dwa adresy: urzadskarbowy.gov.pl i epit.podatki.gov.pl. Logowanie do usługi jest proste. Można to zrobić to na trzy sposoby:
- przez profil zaufany
- przez e-dowód
- za pomocą bankowości elektronicznej
Nadal można też zalogować się wyłącznie do samej usługi Twój e-PIT. Wtedy podczas logowania należy podać:
- PESEL lub NIP i datę urodzenia
- łączną kwotę przychodu za 2019 r.
- kwotę przychodu z jednego źródła za 2020 r.
- kwotę nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia PIT za 2019 r.
Gdzie złożyć PIT w Warszawie?
Oczywiście, oprócz wygodnego rozliczenia PIT przez internet, można również osobiście pofatygować się do Urzędu Skarbowego lub wypełniony formularz wysłać pocztą. Wybierając "tradycyjną" metodę trzeba jednak pamiętać, że w czasie pandemii kontakt bezpośredni ze skarbówką jest utrudniony, a zwrot nadpłaty nastąpi później. Urząd ma bowiem wtedy na to nie 45 dni jak w przypadku rozliczenia PIT przez internet, ale trzy miesiące. Poniżej podajemy adresy wszystkich Urzędów Skarbowych w Warszawie:
- I Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście, ul. Lindleya 14
- II Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście, ul. Jagiellońska 15
- III Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście, ul. Lindleya 14
- Urząd Skarbowy Warszawa - Bemowo, ul. Białobrzeska 53 a
- Urząd Skarbowy Warszawa - Bielany, ul. Skalbmierska 5
- Urząd Skarbowy Warszawa - Mokotów, ul. Postępu 16a
- Urząd Skarbowy Warszawa - Praga, ul. Jagiellońska 15
- Urząd Skarbowy Warszawa - Targówek, ul. Dąbrowszczaków 14
- Urząd Skarbowy Warszawa - Ursynów, ul. Wynalazek 3
- Urząd Skarbowy Warszawa - Wawer, ul. Mycielskiego 21
- Urząd Skarbowy Warszawa - Wola, ul. Powstańców Śląskich 2 d
Dlaczego warto rozliczyć PIT w Warszawie?
Jeśli na co dzień mieszkasz, pracujesz czy studiujesz w Warszawie, warto właśnie tutaj rozliczyć swój PIT. Pieniądze wpłyną do budżetu miasta, który z kolei będzie przeznaczony m.in. na rozwój infrastruktury i usług miejskich, z których się na co dzień korzystasz. - Dzięki temu, że będziemy płacić podatki w Warszawie, nasze miasto może się dalej rozwijać i zapewniać warszawiakom bezpieczeństwo oraz komfort życia. Rozliczajcie swój PIT w Warszawie - zachęca Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Co ważne, aby rozliczyć się w Warszawie, nie trzeba być w niej zameldowanym. Wystarczy mieszkać w stolicy i w swoim zeznaniu podatkowym wpisać warszawski adres. - Dla celów podatkowych liczy się miejsce zamieszkania. Nie trzeba zmieniać miejsca zameldowania- tłumaczy ratusz.
Co ważne, w przypadku korzystania z usługi „Twój e-PIT”, trzeba sprawdzić, czy w rubryce „adres” widnieje adres zamieszkania w Warszawie. Jeśli nie, należy dokonać korekty. Z kolei w przypadku wypełniania deklaracji podatkowej w formie papierowej, tę samą informację należy wpisać na pierwszej stronie w części B.