Otwarcie trzech nowych stacji drugiej linii metra - Zacisze, Kondratowicza i Bródno - planowane jest w lipcu. Urzędnicy ZTM uznali, że wydłużone metro spowoduje zmniejszenie obłożenia w autobusach i proponuje zmiany kursowania na 31 liniach. Niektóre pomysły będą oznaczać dla pasażerów nawet godzinę więcej w ciągu dnia spędzoną w komunikacji miejskiej.
Najwięcej emocji wywołuje chęć zlikwidowania autobusu nr 160, który łączy Targówek z Dworcem Centralnym, przejeżdżając przez Stare Miasto i park Praski. - Dworzec Centralny? A po co panu Centralny, skoro bliżej z Targówka ma pan Dworzec Wschodni? - słyszymy podczas konsultacji społecznych, siedząc przy stole z urzędnikiem ZTM oraz starszym mieszkańcem Targówka. Na nic argument mieszkańca, że wiele osób z Targówka dojeżdża w okolice dworca i podróż linią 160 była najwygodniejsza.
- Codziennie jeżdżę do pracy linią 160. Usunięcie jej na rzecz metra dostarczy mi godzinę więcej w komunikacji miejskiej - wylicza kolejna mieszkanka Olga Karzewska (40 l.).
Pod petycją o zachowanie autobusu 160 podpisało się już 200 osób.Oburzenie mieszkańców wywołała też zmiana dotycząca linii 527. Ten autobus po otwarciu metra ma omijać przystanki Malborska oraz CH Targówek. Mieszkańcy nie chcą do tego dopuścić.
Zanim pomysły ZTM wejdą w życie, warto wziąć udział w kolejnych konsultacjach, które odbędą się 11 kwietnia w godz. 17–20 w Szkole Podstawowej przy ul. Ostródzkiej 175.
- Przyglądamy się wszystkim opiniom, jakie docierają do nas od mieszkańców. Uwagi zbieramy także elektronicznie do 7 maja na adres [email protected]. Ostateczny projekt zmian w komunikacji zamierzamy przedstawić w czerwcu - podsumowuje Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.